بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا

بی اعتنایی زنان عربستانی به کمیته فتوا

صاحبان فروشگاه‌های بزرگ در عربستان به فتوای یک نهاد عالی مذهبی در این کشور توجهی نکردند و زنان صندوقدار روز شنبه در فروشگاه‌ها بر سر کار خود حاضر شدند.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فرانس پرس ، براساس حکم کميته فتواي عربستان سعودي " فعاليت زنان در اماکني که ممکن است مردان نيز در آنجاها حضور داشته باشند جايز نيست".بر اساس اين فتوا که روز دوشنبه هفته گذشته در پايگاه اينترنتي اطلاع رساني "سبق " منتشر شد زنان بايد به دنبال کارهايي باشند که نه توجه مردان را جلب کنند و نه به مردان توجه نشان دهند.

 

يکي از مسئولان فروشگاه زنجيره‌اي مرحبا در عربستان به فرانس پرس گفت ما همچنان اجازه مي‌دهيم اين زنان در محل کار خود حضور پيدا کنند چون هيچ دستوري از وزارت کار براي توقف فعاليت آنها دريافت نکرده‌ايم.وي تصريح کرد در حال حاضر بيست و پنج زن در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ما کار مي‌کنند.

 

فروشگاه‌هاي بزرگ پاندا در عربستان سعودي در ماه اوت  براي نخستين بار شماري از زنان را براي فعاليت در پشت صندوق‌‌هاي اين فروشگاه‌ها استخدام کردند. در اولين اقدام، اين فروشگاه شانزده زن صندوق‌دار را در يکي از شعبه‌هاي خود در شهر جده در غرب عربستان به کار مشغول کرد. براي رعايت سياست منع اختلاط مردان و زنان در عربستان سعودي، زنان صندوق‌دار در راهروهايي مشغول به کار شدند که به مشتريان زن اختصاص داشت.


| شناسه مطلب: 10856







نظرات کاربران