جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج

جدیدترین تصمیم های جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج

روز گذشته طی جلسه ای ویژه شورای برنامه ریزی و هماهنگی حج مصوباتی را در هفت بند برای خدمت رسانی بیشتر به زائران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، در اين جلسه كه در واقع برای خدمت رسانی بيشتر به حجاج مصوباتی را به همراه داشت، تصميم گرفته شد تا برای جمع آوری دست فروش ها در مسير اتوبوس هاي زائران ايراني با هماهنگي مسئولان عربستاني سريعا اقدامات جدی صورت پذيرد تا قدرت مانور اتوبس های نقل حجاج بيشتر شود.

تسريع حركت اتوبوس ها و معطل نشدن برای پر كردن تمام ظرفيت، بيشتر شدن وقت شام، ارائه مبلغ 50 ريال سعودی به زائران توسط سازمان حج و زيارت از طريق مديران كاروان ها برای استفاده از وسايل نقليه عمومی از جمله اين مصوبات است.

همچنين تصميم گرفته شد كه گروه های ياوران حجاج كاروان ها برای تحقق موارد فوق همكاری لازم را به عمل آورند.

بنا بر اين گزارش، تفكيك بين زن و مرد در سوار كردن اتوبوس ها و اينكه زائران بلافاصله بعد از نماز از مسجدالحرام خارج نشوند، از ديگر مصوبات اين جلسه بود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از زائر ، در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی با اشاره به اینکه زائران ایرانی از صبورترین و فهیم ترین میهمانان خانه خدا هستند ، بر بیان شفاف مشکلات و استفاده از ظرفیت بالای تعامل زائران در این زمینه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر گفت: اگر مشکلات طبیعی موجود و همینطور راه های برون رفت از آن با زائران در میان گذاشته شود از هیچ مساعدت و همکاری به خدمتگزاران خود در سرزمین وحی مضایقه نخواهند کرد.

وی با تاکید بر خدمت رسانی حداکثری برای جلب رضایت و آرامش حجاج افزود: به زائران عزیز توصیه می کنیم برای اینکه در تردد به بیت الله الحرام از آرامش بیشتری برخوردار باشند در ساعات اوج ترافیک که معمولا بعد از نمازهای مغرب و عشا و صبح یا ساعات پایانی شب می باشد برای بیرون رفتن از حرم شتاب نداشته باشند و با صبوری و طمانینه از فرصت عبادت بهره برداری بیشتری کنند.

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت هم به ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل زائران پرداخت و با اشاره به اینکه ظرفیت جابجایی روزانه زائران از باب علی (ع) 250 هزار نفر است ، گفت: این در حالی است که در ساعت های اوج ترافیک (از 9 تا 10:30 شب و 11:30 تا نیمه شب) و مخصوصا بعد از نمازهای صبح و مغرب و عشا بالغ بر 300 هزار نفر به سوی ایستگاهها هجوم می آورندو این حجم بزرگ زائران باعث اخلال و کندی حرکت شده است.

وی گفت: 70 درصد زائران در منطقه عزیزیه و شرق حرم سکنی گرفته اند و ناچارا تردد آنها از باب علی (ع) است و چون زائران کشورهای اندونزی ، عراق ، ترکیه ، مالزی و ... نیز در این محل تردد می کنند شاهد این حجم از ترافیک سنگین هستیم.

علی لیالی افزود: به مدیران محترم کاروانها ابلاغ شده است که برای ارائه خدمات بهتر برنامه ریزی و زمان بندی مناسب تری داشته باشند تا در خروج از مسجدالحرام عجله نکنند و همچنین با مراعات وضع زائران سالخورده نهایت مساعدت را مبذول دارند. وی یادآور شد که امسال نیز مانند سالهای گذشته از روز ششم دی حجه امکان ارائه خدمات حمل و نقل به زائران وجود ندارد و مشتاقان بیت الله الحرام باید از ساير وسایل نقلیه درون شهری استفاده کنند.


| شناسه مطلب: 10867







نظرات کاربران