گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره

گوشه ای از فعالیت های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت در مدینه منوره

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز دوشنبه سوم آبان ماه 1389 وارد مدینه منوره شده و پس از دوازده روز اقامت در مدینه روز جمعه راهی مکه مکرمه شدند وی همه روزه برنامه های مختلفی داشتند که برخی از آن ها در گزارش ذیل آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز دوشنبه سوم آبان ماه 1389 وارد مدینه منوره شده و پس از دوازده روز اقامت در مدينه روز جمعه پس از احرام در ميقات مسجد شحره راهي مكه مكرمه شدند وي  همه روزه دیدارهای مختلفی با نمایندگان مراجع عظام، بعثه های کشورهای مختلف، کاروانهاي زائران ايراني  و مراکز خدمات رسانی زائران ایرانی داشتند.

دوشنبه سوم آبان
عمل به شعار حج؛ وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی
نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني در بدو ورود به فرودگاه مدینه منوره در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترين ديپلماسي ديني جمهوري اسلامي ايران در موسم حج گفت: شعار حج، وحدت، بيداري و مسئوليت اسلامي محور برنامه‌هاي ما در حج امسال است.

سیاست های حج جمهوری اسلامی تغییری نکرده است
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر همچنین دوشنبه شب در جمع كارگزاران حج در محل بعثه مقام معظم رهبري به تبيين سياست‌هاي حج پرداخت و گفت: سياست‌هاي حج در امسال چيزي جداي از سياست‌هاي قبلي كه در سخنراني‌ها و پيام‌هاي امام راحل و رهنمودها و فرمايشات مقام معظم رهبري در سال‌هاي قبل مطرح شده نيست.

سه شنبه چهارم آبان
تاکید بر همکاری دو جانبه ایران-سنگال در زمینه حج
رئيس بعثه سنگال با حضور در محل اقامت سرپرست حجاج ايراني با وي ديدار و گفتگو کرد و در این دیدار بر همکاریهای دوجانبه ایران و سنگال در زمینه های مربوط به حج تاکید شد.

چهارشنبه پنجم آبان
آغاز دیدارهای امیرالحاج ایران از هتل زائران ایرانی
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ظهر چهار شنبه به عنوان اولین بازدید سرزده از هتل جوهره العاصمه مدينه منوره كه يكي از هتل‌هاي محل استقرار حجاج ايراني است بازديد كرد و با زائران و مسئولین کاروان های مستقر در این هتل گفتگویی صمیمانه داشت.

پنجشنبه ششم آبان
حضور سرپرست حجاج در دفاتر نمایندگی آیات عظام مدینه
اميرالحاج ايران را كه آيات استادي، حسيني بوشهري، راشد يزدي، ليالي رئيس سازمان حج و زيارت، جمعي از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت همراهي مي‌كردند با حضور در دفاتر نمايندگي آيات عظام مستقر در مدينه منوره با نمايندگان ايشان ديدار و گفت‌وگو كرد.

برگزاری نحستين مراسم دعای کمیل
اولین مراسم دعای کمیل در کنار حرم شریف نبوی و قبور ائمه بقیع با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد و در آن حدود 30 هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام شرکت کردند. این مراسم که راس ساعت 21:30 آغاز شد یک ساعت به طول  انجامید و در آن نظم و یکپارچگی زائران دلداده ایرانی خودنمایی می کرد.

جمعه هفتم آبان
پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت برگزاری شکوهمند دعای کمیل
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر طي پيامي به مناسبت برپايي نخستين مراسم دعاي كميل حج سال جاري ضمن سپاس از درگاه خداوند گفت: با لطف و محبت خداوند متعال و عنايات خاصه رسول گرامي اسلام و ائمه بقيع و اهل بيت پاك پيامبر (ص) به ويژه حضرت ولي عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ، مراسم دعاي كميل با شكوه فراوان در بين الحرمين برگزار شد و زايران عزيز و حجاج بيت الله الحرام با شركت گسترده خود ، شكوه و بزرگي و نظم و انضباط مثال زدني مردم با فضيلت ايران را بار ديگر به نمايش گذاشتند.

در اختیار گذاشتن تجربیات ایران به دیگر کشورها
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ظهر جمعه به صورت سرزده از هتل بدر العوالي، يكي از هتل هاي اسكان زائران ايراني بازديد كرد.
سرپرست حجاج ايراني همچنین از آشپزخانه‌هاي مركزي حجاج ايراني در مدينه بازديد كرد. 
وي در اين بازديد تاکید کرد تمام فعاليت‌هاي ما چه در بخش آشپزي و چه در بخش مسكن يا ساير بخش‌ها بايد كاملاً شفاف توضيح داده شود و هر كدام در يك كتابچه جداگانه جمع آوري شود تا بتوانيم اين تجربيات را در اختيار متقاضيان و بعثه‌هاي كشورهاي ديگر قرار دهيم.

شنبه هشتم آبان
حج؛ ظرفیتی بزرگ برای وحدت مسلمانان
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسكر در گردهمايي زائران اهل تسنن تحت عنوان سفيران وحدت با اشاره به ظرفيت هاي بالاي حج گفت: حج يكي از ظرفيت‌هاي بزرگي است كه مي توان از آن براي وحدت و همدلي مسلمانان بهره جست.

اميدوارم شاهد عظمت عراق باشيم
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسكر در ديدار سيدحيدر حكيم از مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق و هيئت همراه ضمن آروزی عراقی عزتمند گفت: خاندان حكيم در عراق خاندان با عظمتي هستند كه نقش مهمي در تاريخ شيعه در عراق داشته و دارند و دوستي من با شهيد محراب حكيم براي هميشه جاودان و به ياد‌ماندني است و هركجا كه توفيق دعا پيدا كنم از خدا طلب رحمت براي آن شهيد و حجت‌الاسلام سيدعبدالعزيز حكيم دارم.

بازديد از هتل زائران ایرانی
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر از بخشهاي مختلف هتل بدرالمحمديه مدينه منوره بازديد كرد.
در اين بازديد كه جمعي از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري، سرپرست حجاج ايراني را همراهي مي كردند ايشان ضمن شنيدن مسائل و مشكلات زائران دستور پيگيري و رفع اين مشكلات را صادر كرد.

ايران آماده انتقال تجربيات خود به بنگلادش است
اميرالحاج ايران شامگاه شنبه در ديدار مسئول بعثه بنگلادش از بعثه جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران آماده است در قالب تفاهمنامه اي تجربيات خود در زمينه حج را به بنگلادش انتقال دهد.
وي در این دیدار تاکید کرد: مسلمانان بايد با استفاده از ظرفيت حج به مرحله «لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ...» برسند.

يكشنبه نهم آبان
سرپرست حجاج ایران از زحمات کادرپزشکی حج تقدیر کرد
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني صبح یکشنبه نهم آبان با حضور در مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه از بخش‌هاي مختلف اين مركز پزشكي بازديد و از زحمات پرسنل زحمتکش آن تقدیر و تشکر کرد.

دوشنبه دهم آبان
دشمنان از گسترش اسلام نگران هستند
حجت الاسلام قاضي عسكر در ديدار رئيس بعثه نيجريه گفت: دشمنان به شدت از توسعه اسلام در سطح جهان نگرانند و به خاطر همين ترس است كه دست به اقدامات زشتي مانند قرآن سوزي مي‌زنند لذا وحدت اسلامي مي‌تواند جلوي اين خطرها را بگيرد.

ديدار نماينده‌‌ آيت‌الله سيستاني با اميرالحاج ايران
حجت‌الاسلام والمسلمين شهرستاني نماينده‌ آيت‌الله علي سيستاني در مدينه با حجت‌الاسلام والمسلمينقاضي ‌عسكر در محل بعثه مقام معظم رهبري در اين شهر ديدار و گفتگو كرد.

بازديد نماینده ولی فقیه از ستاد خبري بعثه
نماينده‌ ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با حضور در ستاد خبري بعثه‌ مقام معظم رهبري در مدينه منوره از نزدیک با چگونگی اطلاع رساني این واحد آشنا شد و از فعاليت خبرنگاران تقدير كرد. 
وي در  اين بازديد از نزديك با نحوه‌ تهيه، توليد، تنظيم و ارسال اخبار، گزارش‌ها و عكس‌هاي خبرنگاران مستقر در ستاد آشنا شد.

تبادل نظر نمايندگان مراجع با سرپرست حجاج ایرانی
نمايندگان حضرات آيات عظام مكارم شيرازي، جوادي آملي، موسوي اردبيلي، سيستاني، شبيري زنجاني، سبحاني، صافي گلپايگاني، نوري همداني و سيد محمد شاهرودي با حضور در بعثه مقام معظم رهبري به طور جداگانه ضمن ديدار با حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسکر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در مورد مسائل و امور فرهنگي حج تبادل نظر كردند.

سه شنبه يازدهم آبان
ادامه ديدارهاي نمايندگان مراجع با امیرالحاج ایران
نمايندگان بيوت آيات عظام سيد كاظم حائري شيرازي، اسحاق فياض، سيد عزالدين حسيني و سعيد حكيم با حضور در بعثه مقام معظم رهبري با حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كردند.

ديدار كاركنان آشپزخانه با سرپرست حجاج ایرانی
اعضاي آشپزخانه‌هاي مركزي مدينه سه شنبه یازدهم با سرپرست حجاج ايراني ديدار كردند و حجت الاسلام قاضي عسكر خطاب به آنان اظهار داشت: این زحمتی كه شما مي كشيد شما را در حج 103 هزار نفر شريك مي كند با توجه به اين رواياتي كه بيان كردم. ثواب كار شما از آن حاجي كمتر نيست.

چهارشنبه 12 آبان
نوآوری رمز موفقیت ماست
مسئولان ستاد مدينه منوره صبح روز چهارشنبه با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار كردند که در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد نوآوری و ابتکارات جدید رمز موفقیت ماست.

ديدار امیرالحاج ایران با ايرانيان مقيم خارج در هتل كانتيننتال مدينه
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ظهر روز چهارشنبه 12 آبان با حضور در جمع ایرانیان مقیم خارج با آنان گفتگوی صمیمانه ای داشت.

حج محل نشان دادن اقتدار مسلمانان است
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در ديدار مسئول بعثه عراق كه در محل بعثه مقام معظم رهبري صورت گرفت اظهار داشت: حج محل نشان دادن اقتدار مسلمانان اعم از شيعه و سني است و هر دو كشور، حج را كانون وحدت اسلامي مي دانيم.

پنجشنبه 13 آبان
دنياي غرب به زن خيانت مي كند
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در همايش زن و احياي ارزش هاي اسلامي كه با حضور مهماناني از 28 كشور جهان در محل بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، گفت: غرب با خيانت به زنان، محبت و مودت را از آنان سلب و ارزش آنان را در حد ابزار جنسي كاهش داده است.

جمعه 14 آبان

حضور در جمع زائران پاكستاني

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در اين ديدار با اشاره به اختصاص 103 هزار گوسفند قربانی حاجیان ایران به سیل زدگان پاکستان گفت: زائران ایرانی با کاهش هزینه های خرید سوغات و ولیمه تصمیم گرفتند هزینه آن را به برادران و خواهران سیل زده پاکستان اهدا کنند و همچنین مراجع تقلید نیز اجازه دادند از سهم امام به مسلمانان پاکستان کمک شود که این نشان از اهمیت مسئله فوق دارد.

در این دیدار علامه سید افتخار حسین نقوی از روحانیون پاکستان از کمک های انسان دوستانه رهبر، دولت و مردم ایران به سیل زدگان پاکستان قدردانی کرد و گفت: اگر این کمک ها نبود مردم پاکستان با خسارات جانی بیشتری روبرو می شدند.

عزيمت به سوي كوي دوست

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر عصر روز جمعه 14 آبان مدینه منوره را به قصد شرکت در مراسم حج به سوی مکه مکرمه ترک کرد.


| شناسه مطلب: 10884







نظرات کاربران