حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند

حجاج باید از محتوای سیاسی و اجتماعی حج بهره‌مند شوند

"حج بی روح و بی تحرّک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت و حجی که از آن هدم کفر و شرک برنیاید حج نیست"(امام خمینی ره)

 

به مناسبت سفر حجاج بيت‌الله الحرام به سرزمين وحي و لزوم توجه به سفارشات ديني، گلچيني از رهنمودهاي امام خميني‌(ره) درخصوص حج را تقديم مي‌کنيم.

* طرد شيطان‏

ما بايد ... شياطين را كه در رأس آنها شيطان بزرگ است در عقبات رمي كنيم و طرد نماييم.

* محتواي حج‏

مسلمين ... بايد علاوه بر محتواي عبادي، از محتواي سياسي و اجتماعي آن (حج) بهره‏مند شوند.

مسلمانان امروز، ... بيشتر از هر زمان، موظف به ... رفع ابهام از آن (بعد سياسي حج) هستند.

* واقعيت حج‏

يكي از وظايف بزرگ مسلمانان، پي بردن به اين واقعيت است كه حج چيست؟

يكي از وظايف بزرگ مسلمانان، پي بردن به اين واقعيت است كه ... چرا براي هميشه بايد بخشي از امكانات مادي و معنوي خود را براي برپايي آن(حج) صرف كنند خلاصه، همه مسلمانان بايد در تجديد حيات حج و باز گرداندن آن ... به صحنه‏هاي زندگي شان كوشش كنند.

* آبروي انقلاب اسلامي را حفظ کنيد

لازم است زائران محترم ايراني توجه كنند كه ... چشمان دوستان ... بر آنها دوخته شده است ... براي آن كه ببينند زائران ... به تعهد اسلامي خود باقي هستند و در رفتار و گفتار و برخورد با مسلمانان جهان، آبروي انقلاب اسلامي شكوهمند خود را حفظ مي‏نمايند.

* اشتياق دوستان‏

دوستان شما كه زائرين بيت اللَّه هستند با كمال اشتياق مي‏خواهند ببينند اين تحول عظيمي كه در ملت ايران در ابعاد مختلف به ويژه در بعد اخلاقي و معنوي تحقق پيدا كرده ... تا چه مقدار است و از آن طرف مخالفان شما (زائران ايراني) كه براي وقايع‌نگاري و خبرچيني و نفاق‏افكني، خود را به آن مكان مقدس رسانده‏اند درصدد پيدا كردن نقاط ضعف هستند كه از كاهي، كوهي بسازند.

* الگو براي نظام‏

شما ... حجاج، بايد براي جمهوري اسلامي الگو باشيد.

شما امروز ... نمونه و الگويي از ملت ايران هستيد آن چنان رفتار كنيد كه معلوم شود شما از كشور امام صادق عليه السلام آمده‏ايد.

اين (رفتار امام صادق عليه السلام پسند) خود يك خدمت شايان به اسلام و جمهوري اسلامي و هم ميهنان عزيز است نبايد(حجاج) كاري بكنند كه براي جمهوري اسلامي يك‏ بدنامي پيدا بشود.

* مواظب باشيم

الآن مبلغيني در همه جاي دنيا تقريباً هستند كه بر ضد ما و بر ضد جمهوري اسلامي تبليغات مي‏كنند، ديگر ما خودمان كاري نكنيم كه مطلبي دست آنها بيفتد.

* رفق و مروت‏

زائرين محترم كه در جوار خانه خدا و محل رحمت او هستند، با همه بندگان خدا با رفق و مروت و اخوت اسلامي رفتار نمايند.

منبع: مركز خبر حوزه، برگرفته از كتاب رهنمودهاي امام به زائران بيت الله الحرام


| شناسه مطلب: 10890







نظرات کاربران