بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج

بکارگیری آمبولانس هوایی در مرکز پزشکی حج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: به دنبال بکارگیری آمبولانس هوایی برای مرکز پزشکی حج و زیارت هستیم.

سيدعلي رياض در گفت‌وگوي با خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: با توجه به حجم عمليات پزشكي در موسم حج تمتع و عمره به دنبال آن هستيم تا در صورت امكان از آمبولانس هوايي براي تسريع در ارائه خدمات به خصوص انتقال زائران بيمار به ايران استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه مطالعاتي در اين زمينه صورت گرفته است گفت: آمبولانس هوايي مي‌تواند علاوه بر حجاج به زائران عتبات عاليات از عراق و سوريه نيز امدادرساني كند.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت در ادامه به برگزاري كنگره پزشكي حج در بعد از موسم حج اشاره كرد و گفت: قرار است بعد از موسم حج تمام دستاوردهاي پزشكي ايام حج كه توسط پزشكان مركز پزشكي حج و زيارت و ديگر پزشكان كاروان ها جمع آوري شده است در اين كنگره مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

وي گفت: در اين راستا طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده چهارم ذي الحجه گردهمايي پزشكان مركز پزشكي و پزشكان كاروان‌ها در مكه برگزار مي‌شود تا در آنجا نيز نظرات پزشكان درباره وضعيت بهداشتي حجاج مورد بررسي قرار گيرد.

رياض در ادامه با اشاره به اينكه معاونت‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت از 2 به 3 معاونت افزايش يافته است گفت: در ساختار جديد به منظور خدمات رساني بهتر و علمي‌تر به حجاج و زائران عتبات عاليات معاونت‌هاي حج و عمره، زيارت و عتبات و پشتيباني ديده شده است.

وي همچنين با بيان اينكه اداره كل آموزش و پژوهش در مركز پزشكي حج و زيارت تاسيس شده است گفت: يكي از نكاتي كه به شدت دنبال آن هستيم بحث آموزش و پژوهش است كه اين نكته مورد تاكيد نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج نيز هست.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت به اقدامات انجام شده در خصوص آموزش زائران بيت الله الحرام گفت: به منظور آموزش حجاج پيش از عزيمت آنان 16 فيلم آموزشي تهيه و از طريق تلويزيون در دو نوبت به اطلاع عموم به ويژه حجاج رسانده شد. همچنين اين فيلم‌ها در هواپيمايي ايران اير نيز براي زائرين بيت الله الحرام نمايش داده شد.

رياض همچنين گفت: از طريق پيامك به 103 هزار زائر توصيه‌هاي بهداشتي و پزشكي ارسال شده است.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت با بيان اينكه قصد داريم ارائه خدمات بهداشتي و درماني در عتبات عاليات را مطلوبتر كنيم گفت: مركز پزشكي حج و زيارت تمايل دارد تا در عراق اقدامات خود را در امور پزشكي افزايش دهد تا بتواند محيطي امن همراه با آرامش را براي زوار ائمه اطهار (ع) فراهم كند.


| شناسه مطلب: 10908







نظرات کاربران