چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان چند خبر از برنامه های حج در عربستان

چند خبر از برنامه های حج در عربستان

طرح ایمنی راهها و تسهیل جابجایی زائران / تشرف 5200 زائر فلسطینی مناطق اشغالی به حج / خدمت رسانی بیمارستانهای مدینه منوره به83 هزار زائر / طرح ویژه شرایط اضطراری در حج /افزایش قیمت حج برای زائران عربستانی .

طرح ايمني راهها و تسهيل جابجايي زائران  

اداره راهنمايي و رانندگي منطقه مدينه منوره به اجراي طرح خود براي موسم حج سال جاري با هدف تامين ايمني راهها و تسهيل جابجايي زائران مسجد النبي(ص)در كمال امنيت ادامه مي دهد.

 به گزارش خبرنگار نشريه زائر، تضمين روان بودن ترافيك در تمام خيابانها و جاده ها براي تسهيل در جابجايي زائران از جمله اهداف اين طرح است كه تحت نظارت عبدالعزيز بن ماجد بن عبدالعزيز امير اين منطقه و رئيس كميته حج مدينه قرار دارد.

 سراج بن عبدالرحمن كمال مدير اداره راهنمايي و رانندگي منطقه مدينه منوره به خبرگزاري رسمي عربستان(واس) با بيان اين خبر گفت : گشت هاي موتوري و سواره و پياده و پليس راهنمايي سري در تمام مسيرها و اماكني پرجمعيت مانند منطقه مركزي پيرامون مسجد شريف نبوي(ص) و مساجد و اماكن تاريخي و بازارها و اماكن تجاري فعال هستند.

به گفته وي، اداره راهنمايي و رانندگي منطقه مدينه منوره با وضع طرحهاي با تمام امكانات و نيروهاي خود به طور كامل در خدمت حجاج بيت الله الحرام و زائران مسجد شريف نبوي(ص) است.

 

تشرف 5200 زائر فلسطيني مناطق اشغالي به حج

امسال 5 هزار و 200 زائر فلسطيني مناطق اشغالي 1948 مناسك حج تمتع را در سرزمين وحي به جا مي آورند.

به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان(واس)، اولين گروه از زائران فلسطيني ساكن مناطق اشغالي 1948 پايتخت اردن را به مقصد سرزمين وحي ترك كردند.

اين گروه 1500 نفره با 30 دستگاه اتوبوس راهي امان شدند تا از آنجا 18 اتوبوس از راه زميني و 12 اتوبوس از راه هوايي عازم سرزمين وحي شوند.

اين كاروان روز يكشنبه وارد امان شد و مسؤولان وزارت اوقاف اردن برنامه ويژه اي براي استقبال از زائران فلسطيني تدارك ديدند و تدابير مربوط به سفر آنها به سرزمين وحي تسهيل كردند.

دومين كاروان حجاج فلسطيني ساكن سرزمينهاي اشغالي نيز وارد اردن شدند كه 35 كاروان از راه زمين و 10 كاروان از راه هوايي راهي سرزمين وحي مي شوند و آخرين گروه زائران فلسطيني مناطق اشغالي 1948 با 28 دستگاه اتوبوس از راه زميني از طريق اردن راهي سرزمين وحي مي شوند تا مناسك حج تمتع را به ادا كنند تا در مجموع 5200 زائر فلسطيني ساكن مناطق اشغالي به سرزمين وحي مشرف شوند.

 

خدمت رساني بيمارستانهاي مدينه منوره به 83 هزار زائر

بيمارستانها و مراكز بهداشتي مدينه منوره به 83 هزار زائر حرم شريف نبوي و بيت الله الحرام خدمات رساني كردند

به گزارش منابع بيمارستاني عربستان ، تا روز يكشنبه نهم آبان، 83 زائر بيت الله الحرام خدمات پزشكي را در بيمارستانهاي مدينه منوره دريافت كردند.

به گفته عبدالرزاق بن عبدالعزيز حافظ مدير روابط عمومي و اطلاع رساني امور بهداشتي مدينه منوره ، همچنين 738 حاجي در بيمارستانهاي مدينه منوره بستري شدند و 21 زائر تحت عمل جراحي قرار گرفتند.

عبدالعزيز حافظ خاطر نشان كرد : تمام بيمارستانها  و مراكز بهداشتي مدينه منوره به تمام دستگاهها و تجهيزات و لوازم پزشكي و دارويي با كادر پزشكي و متخصص و اداري توانمند براي ارائه بهترين و سريعترين خدمات پزشكي لازم در تمام سطوح پيشگيرانه؛ تشخيص، درمان و امداد مجهز شده اند.

 

طرح ويژه شرايط اضطراري در حج

نايف بن عبدالعزيز وزير كشور عربستان و رئيس كميته حج طرح كلي براي اجراي تدابير دفاع شهري در شرايط اضطراري در خلال موسم حج سال جاري را تصويب كرد.


به گزارش روزنامه سعودي الوطن، سعد بن عبدالله التويجري مديركل سازمان دفاع شهري عربستان اعلام كرد: هدف از طرح كلي دفاع شهري براي حج امسال، اتخاذ تمام تدابير مناسب براي حمايت از حجاج و تامين امنيت و سلامت آنها در برابر تمام حوادث و پيشامدهاي احتمالي و حمايت از اموال عمومي و شخصي است.

به گفته التويجري، اين طرح با به كارگيري بهترين روش ها از طريق هماهنگي با تمام طرفهاي ذيربط براي مقابله با حوادث اضطراري احتمالي اجرا مي شود.

وي خاطر نشان كرد : با بررسي خطراتي كه درموسم حج سال گذشته و پيش از آن رخ داد، بيش از 12 مورد خطر احتمالي در حج در نظر گرفته شده است كه سازمان دفاع شهري براي مقابله با خطرات احتمالي آماده است.

التويجري افزود: تدابير لازم براي پيشگيري از اين حوادث اتخاذ شده و تمام امكانات و تجهيزات ضروري آماده انجام اين كار است و دستگاههاي دولتي و غير دولتي شركت كننده براي مقابله با آنچه ممكن است زيان آور باشد با يكديگر هماهنگ هستند.

به گفته وي، امكانات عظيمي كه عربستان هر سال براي ضيوف الرحمن در خلال موسم حج به كار مي گيرد اداره اين جمعيت بزرگي از حجاج با زبانها و فرهنگها و سطوح فرهنگي مختلف و تامين سلامت آنها را الگويي در بسياري از كشورهاي جهان تبديل كرده است.


افزايش قيمت حج براي زائران عربستاني 

قيمت ارائه خدمات حج در داخل عربستان، براي زائران عربستاني و استفاده كنندگان از سرويس‌هاي خدمات ويژه افزايش يافت. ... 

به گزارش عرب نيوز، هزينه حج‌ براي زائران عربستاني و زائراني كه از خدمات ويژه و تشريفاتي (وي.آي.پي) استفاده مي‌كنند امسال افزايش زيادي داشته است.

يكي از اعضاي آژانس‌هاي ارائه خدمات حج با تأييد اين افزايش قيمت گفت: اين افزايش هزينه‌ها به دليل افزايش قيمت كارگران و مستخدمان، غذا، چادر در منا، حمل و نقل و ... است.

سعيد عبدالله ابراهيم مي‌افزايد: هتل‌ها نيز قيمت اجاره اتاق‌هاي خود را افزايش داده‌اند و اين نكته هم يكي ديگر از دلايلي است كه ما را مجبور به افزايش قيمت‌هاي ارائه خدمات كرده است. 


| شناسه مطلب: 10911







نظرات کاربران