مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند

مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه از ابتدای عملیات نقل و انتقال حجاج ایرانی به عربستان تاکنون هیچ مشکل خاصی وجود نداشته و مسئولان عربستان نهایت همکاری را با زائران ایرانی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، علي ليالي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در عمليات انتقال حجاج در سال‌جاري دو مورد تأخير طولاني مدت داشته‌ايم، گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در مقايسه با سالهاي گذشته تأخير در پرواز حجاج بسيار كاهش يافته است.

وي گفت: قالب پروازها از تهران و ديگر شهرها سر موقع انجام شد و يا با تأخير اندكي صورت گرفت.

وي با اشاره به اينكه در سال جاري دو هزار و 400 زائر بالاي 85 سال سن دارند گفت: 40 درصد زائران ايراني در حج امسال بالاي 60 سال سن دارند كه اين نشان دهنده اين است كه ميزان ضريب سني حجاج نسبت به سال‌هاي گذشته بالاتر است.

image_20101151214412653.jpg



ليالي همچنين به كاهش مراجعه زائران بيمار به مركز پزشكي حج اشاره كرد و گفت: گزارشات هيئت پزشكي حاكي از آن است كه ميزان مراجعه زائران ناتوان و بيمار به مركز پزشكي حج كاهش يافته است.

وي در اين ارتباط افزود: اين مهم به خاطر كارهاي خوب هيئت پزشكي، آموزش‌هاي ارائه شده و رعايت امور بهداشتي توسط زائران به دست آمده است.

رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه به فعاليت واحد امداد اشاره كرد و گفت: با اقدامات خوب واحد امداد كه در نقاط مختلف مدينه و مكه مستقر هستند ميزان گم شدن افراد كاهش چشمگيري يافته است.

وي گفت: علت اين مهم نيز تهيه كارت‌هاي شناسايي براي زائران است كه بر روي آنها نشاني محل هتل استقرار زائر، شماره تلفن كاروان، شماره تلفن مدير كاروان و ... درج شده است.

ليالي در ادامه به ميزان ورود حجاج ايراني به سرزمين وحي اشاره كرد و گفت: تا شامگاه پنج‌شنبه 86 هزار و 415 زائر در قالب 521 كاروان وارد عربستان شده‌اند.

وي افزود: از اين تعداد 61 هزار و 237 نفر در قالب 378 كاروان در مكه و 23 هزار و 35 زائر هم در قالب يكصد و 43 كاروان در مدينه مستقر هستند.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده حدود 17 هزار زائر ديگر تا روز دوشنبه به عربستان عزيمت مي‌كنند.

وي در خصوص علت انگشت‌نگاري از حجاج گفت: انگشت‌نگاري از مسافران و حجاجي كه به عربستان وارد مي‌شوند جزء قوانين اين كشور است ولي در موسم حج توافقاتي صورت گرفته است تا از بانوان و مردان بالاي 50 سال و همچنين به صورت رندومي نيز از ساير حجاج انگشت‌نگاري نشود.

ليالي به چگونگي ثبت‌نام زائران بيت‌الله الحرام اشاره كرد و گفت: هر ايراني كه بخواهد به سرزمين وحي عزيمت كند حتما بايد قبل از ثبت نام به امور پزشكي خود رسيدگي كند كه اگر كسي در اين مرحله موفق به دريافت مجوزهاي لازم نشود ديگر نمي تواند مراحل بعد را طي كند و عملا از ثبت‌نام براي اعزام به موسم حج باز مي‌ماند.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين به برخورد عوامل اجرايي عربستان با زائران ايراني اشاره كرد و گفت: خوشبختانه از ابتداي عمليات نقل و انتقال حجاج ايراني به عربستان تاكنون هيچ مشكل خاصي وجود نداشته و مسئولان عربستان نهايت همكاري را با زائران ايراني داشته‌اند.

ليالي درباره حمل و نقل ترددي زائران بيت الله الحرام گفت: جلسات مختلف کارشناسي و کارگروهي انجام شده و بازديد از عرفات و منا و مشعر حاکي از بستر مناسب حمل و نقل زائران است.
وي زمان نقل و انتقال زائران ايراني را هشتم ذي الحجه اعلام کرد و گفت: از ساعت 14 الي 24 روز هشتم ذي الحجه فرصت داريم زائران را به عرفات منتقل کنيم.
رئيس سازمان حج و زيارت در خاتمه تعداد اتوبوس هاي اختصاص يافته به حمل و نقل زائران ايراني را 700 اتوبوس اعلام کرد و گفت: تعداد اتوبوس ها نسبت به سال گذشته کاهش يافته است اما نظم و ترتيب زائران و اختصاص خط ويژه اتوبوس از عرفات به منا ترافيک شديد سال گذشته را نخواهد داشت و انشاء الله با همکاري زائران مشکلي به وجود نخواهد آمد.

 

image_20101151214412501.jpg


image_20101151214412652.jpg

image_20101151214412814.jpg


| شناسه مطلب: 10916







نظرات کاربران