اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد

اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس تشریح شد

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی اهداف اصلی تشکیل این فراکسیون جدیدالتاسیس با عضویت 180 نفر از نمایندگان مجلس را تشریح کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدي درباره تشكيل فراكسيون حج و زيارت در مجلس شوراي اسلامي و اهداف تشكيل اين فراكسيون اظهار داشت: فراكسيون حج و زيارت با 4 هدف اصلي تشكيل شد كه استفاده از تمام ظرفيت نظام در جهت تقويت وحدت و اتحاد مسلمانان در حج يكي از اهداف اين فراكسيون است.

وي ادامه داد: هدف ديگر تشكيل اين فراكسيون، ايجاد تعامل و هماهنگي بين نهادها و دستگاه‌هاي دولتي در جهت حمايت از سياست‌هاي بعثه مقام معظم رهبري است.

رئيس فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي، پيگيري مجدانه براي تحقق منويات امام خميني‌(ره) و مقام معظم رهبري در خصوص موضوع حج و زيارت را هدف ديگر تشكيل اين فراكسيون دانست.

حجت‌الاسلام ملك‌محمدي خاطر‌نشان كرد: تنقيح قوانين مورد نياز براي تأمين امنيت، شأن و منزلت زائران بيت‌‌الله‌الحرام و عتبات عاليات يكي ديگر از اهداف اصلي تشكيل فراكسيون حج و زيارت در مجلس شوراي اسلامي است.

* حضور گسترده و متنوع نمايندگان در فراكسيون حج

وي با اشاره به اين نكته كه اين فراكسيون با استقبال بسيار گسترده و حضور 180 نفر از نمايندگان تشكيل شد، تصريح كرد: نمايندگان حاضر در فراكسيون حج و زيارت از تركيب متنوعي برخوردارند، در اين فراكسيون اعضاي هيئت رئيسه مجلس، نمايندگان كميسيون‌هاي تخصصي مجلس، نمايندگان اهل تسنن و نمايندگاني از اقليت و اكثريت مجلس با افتخار عضويت در اين فراكسيون را پذيرفته‌اند.

* برگزاري جلسات متعدد با بعثه و وزير ارشاد براي تشكيل فراكسيون حج

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس ضمن ابراز اميدواري براي دستيابي اين فراكسيون به اهداف تعيين شده، در خصوص نوع تعامل فراكسيون حج و زيارت با بعثه مقام مظم رهبري و سازمان حج اظهار داشت: حدود 3 ـ 4 ماه است كه رايزني‌ها و جلسات متعددي با نماينده مقام معظم رهبري و سرپرست حجاج ايراني، رئيس سازمان حج و زيارت و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تشكيل فراكسيون حج داشته‌ايم و در نهايت پس از اين بررسي‌هاي گسترده و رايزني‌هاي انجام شده، اين فراكسيون فعاليت خود را به‌صورت رسمي آغاز كرد.

حجت‌الاسلام ملك‌محمدي يادآور شد: ما در فراكسيون حج و زيارت آمادگي حمايت و همكاري با مجموعه سازمان حج و زيارت را داريم چرا كه حدود دو‌سوم نمايندگان مجلس در اين فراكسيون حضور دارند.

رئيس فراكسيون حج و زيارت حضور گسترده نمايندگان در اين فراكسيون را ارزشمند، پرمغز و پرمعنا دانست و گفت: اين حضور نشانگر اهميت موضوع حج و احساس تكليف و وظيفه‌اي است كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص حج و زائران بيت‌الله‌الحرام و عتبات عاليات دارند.

وي در خاتمه تصريح كرد: استقبال گسترده نمايندگان مجلس براي حضور در فراكسيون حج و زيارت در واقع حكايت از آن دارد كه مجلس و نمايندگان خواهند توانست با تمام شبكه‌هاي مختلف مرتبط با حج و زيارت، نهادهاي دولتي و حتي برخي از سازمان‌هاي بخش خصوصي مرتبط با موضوع حج و زيارت ارتباط خوبي برقرار كنند.

اخبار مرتبط:

فراكسيون "حج و زيارت " در خانه ملت شكل گرفت

تقدير نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي


| شناسه مطلب: 10917







نظرات کاربران