محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است

محدودیت فضای برپایی چادر در منا عامل کاهش زائران خانه خدا است

امسال فضایی که برای برپایی چادرها در منا در نظر گرفته شده بعلت انجام پروژه‌های ساخت و ساز در اماکن مقدس به 30 درصد کاهش یافته است، امری که کارشناسان آن را عامل محدود شدن تعداد زائران حج امسال می‌دانند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، سعید القریشی رئیس کمیته حج در اتاق تجارت و صنعت جده اظهار داشت: امسال تنها 1 میلیون و 75 هزار زائر خارجی به انجام فریضه حج می پردازند. علت کم بودن این تعداد این است که فضای اندکی در منا برای برپایی چادرها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محوطه ای که برای برپایی چادرها درنظر گرفته شده 30 درصد کاهش یافته است و علت اصلی آن انجام پروژه های ساخت و ساز است که قطار مشاعر مقدس را نیز شامل می شود. در نتیجه فضای کمتری برای چادرهای زائران موجود است.

وی اظهار داشت: وزارت حج نباید پروژه های خود را در محوطه هایی که مورد استفاده زائران قرار می گیرد انجام دهد، آنها می توانند این پروژه های ساختمانی را در مناطق کوهستانی انجام دهند. برج های منا ساختارهای موفقی است که در منطقه کوهستانی ساخته شده است که پیشتر خالی بود و مورد استفاده زائران قرار نداشت. از این رو وزارت حج باید بدنبال مناطقی باشد که این پروژه ها بدون تأثیر گذاشتن روی محوطه برپایی چادرها و خیمه ها انجام شوند.

اوایل این هفته نیز فؤاد الفارسی وزیر حج عربستان تصدیق کرد تعداد زائران امسال 1 میلیون و 75 هزار نفر است و این تعداد را 250 هزار زائر داخلی همراهی می کنند.

وی همچنین اشاره کرد که دولت ممکن است پروژه های بیشتری برای رفاه زائران اجرا کند و این وزارتخانه درحالی تبادل تجارب و اطلاعات به منظور اطمینان حاصل کردن از حرکت آرام زائران به سمت جمرات است.


| شناسه مطلب: 10918







نظرات کاربران