چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج چند خبر از موسم حج

چند خبر از موسم حج

زائران ایرانی در رده سوم آمار زائران مدینه / احیا گردشگری زیارتی در مکه / تاکید امیر مدینه بر خدمت رسانی به ضیوف الرحمن.

تاكيد امير مدينه بر خدمت رساني به ضيوف الرحمن
عبدالعزيز بن ماجد بن عبدالعزيز امير منطقه مدينه منوره بر ضرورت حركت تمام دست اندركاران بخشهاي مختلف حج در راستاي خدمت به حجاج بيت الله الحرام تاكيد كرد.

به گزارش روزنامه الوطن سعودي،به گفته وي پادشاهي عربستان همواره بر اهميت فراهم كردن راحتي و آسايش حجاج و زائران مسجدالنبي(ص) در طول اقامت آنها در عربستان تاكيد مي كند

امير مدينه تاكيد كرد تمام دستگاههاي مرتبط با حج در مدينه منوره بايد تمام امكانات را براي فراهم كردن بهترين فضا براي حجاج بيت الله الحرام به كارگيرند.

 

احيا گردشگري زيارتي مکه در موسم حج 
 
 به رغم کاهش دو نيم ميليون زائر موسم حج در سال گذشته، عربستان اميداور است اين ميزان را در سال جديد به چهار ميليون نفر افزايش دهد.

به گزارش رويترز، مقامات سازمان حج عربستان اميدوارند، موسم حج امسال را برخلاف سال گذشته که به دليل شيوع آنفلونزا از زائران کمتري نسبت به ساليان گذشته برخوردار بود را با شکوهي بيشتر و بهتر برگزار کنند.

به گفته رئيس سازمان هتل‌ها و کميته گردشگري مکه، برخلاف سال گذشته، که مشکلات زيادي براي تکميل کردن ظرفيت هتل هاي اين شهر و جده به دليل کمبود زائر وجود داشت، خوشبختانه اين مشکل در سال جديد رفع شده و درآستانه يک هفته مانده به مناسک حج، اکثرر هتل‌ها تکميل شده اند.

به گفته فرماندار مکه، تا کنون يک و نيم ميليون زائر خارجي وارد مکه شدند که اين روند تا قبل از آغاز ايام حج ادامه خواهد داشت.

علاوه بر آن کارشناسان بانکداري عربستان نيز پيش بيني مي‌کنند، هزينه زائران در مراسم امسال بيش از هشت ميليارد ريال عربستان باشد که در مقايسه با سال گذشته بيش از 800 ميليون ريال افزايش خواهد داشت .

 

زائران ايراني در رده سوم آمار زائران مدينه

تعداد زائراني كه روز دوشنبه از طريق فرودگاه محمد بن عبدالعزيز وارد شهر مدينه منوره شدند به 37 هزار و 403 نفر رسيد و در همان روز 43 هزار و 386 زائر شهر پيامبر را به مقصد مكه مكرمه ترك كردند.

به گزارش نشريه زائر به نقل از خبرگزاري رسمي عربستان، كميته حج درمدينه منوره روز دوشنبه در گزارشي اعلام كرد تعداد كل زائران ورودي به مدينه  594 هزار و 549 نفر و تعداد كل زائران خروجي از مدينه به 341 هزار و 559 نفر رسيده است و تعداد كل زائران باقي مانده در مدينه منوره به 252 هزار و 875 نفر رسيده است.

بر اساس اين گزارش كه واحد گزارشها و آمار كميته حج در مدينه منوره آماده كرده است، در حال حاضر بيشترين زائر متعلق به كشور هند با 31 هزار و 161 نفر و پس از آن اندونزي با داشتن 28 هزار و 409 زائر و جمهوري اسلامي ايران با 23 هزار و 743 زائر در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.


| شناسه مطلب: 10924







نظرات کاربران