گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه

گزارشی از آماده سازی پل جمرات برای و مرحله نخست قطار مشاعر مقدسه

تمام اقدامات مربوط به آماده سازی پل چهار طبقه ای جمرات علاوه بر طبقه همکف پل به پایان رسید تا ظرفیت آن برای پذیرش حدود چهار میلیون حاجی در مناسک حج امسال تکمیل شود.

به گزارش نشريه زائر به نقل از رسانه هاي عربستان، در حالي كه ورود زائران بيت الله الحرام به سرزمين وحي همچنان ادامه دارد. با نزديك شدن به موسم حج تمتع، سرزمين منا با چادرهاي سفيد رنگ پيشرفته براي استقبال از زائران بيت الله الحرام و ارائه خدمات اساسي آماده مي شود تا ضيوف الرحمن كه در ايام تشريق براي حضور به اين مكان مقدس مي آيند با كمترين مشكل بتوانند اعمال خود را به جا آوردند و با لباسهاي سفيد رنگ در چادرهايي سفيد رنگ، سفيدي و پاكي قلوب مسلمانان و وحدت آنها در عبادات را به جهانيان اعلام كنند.

image_20101121726234373.jpg

بر اين اساس، شركت مجري پروژه پل جمرات در منا، تمام اقدامات مربوط به آماده سازي پل چهار طبقه اي جمرات علاوه بر طبقه همكف پل را به پايان رساند تا ظرفيت آن براي پذيرش حدود چهار ميليون حاجي تكميل شود.

بر اساس اين گزارش، مهندس سلامه ابراهيم منصور كارشناس اراضي مشاعر مقدسه گفت : هزينه كلي پروژه پل جمرات به چهار ميليارد ريال سعودي (معادل 1200 ميليارد تومان) مي رسد به طوري كه اين پروژه در چهار مرحله اجرا شد.

علاوه بر توسعه پل، صحنهاي اطراف آن نيز توسعه يافت به طوري كه آماده پذيرش صدها هزار حاجي براي رمي جمرات سه گانه در كمال آرامش و آساني است.

همچنين سامانه خودكار براي پاكسازي صحن ها و سامانه خودكار آب پاش برای کاهش درجه حرارت هوا و خنك كردن داخل صحنهاي جمرات، سامانه حمل و نقل ترددي با قطار كه حجاج را از چاردها به پل جمرات و بالعكس جابجا مي كنند، استقرار كلينيك هاي پزشكي و 38 آسانسور به علاوه 12 ورودي و خروجي و مرتبط كردن آنها به چادرها از طريق پلهاي معلق و آماده شدن باند هواپيماهاي خدمات رساني از ديگر اقدامات انجام شده در مشعر منا است.

image_20101121726234534.jpg

بهره برداري از فاز نخست پروژه قطار مشاعر مقدسه

همچنين كار تكميل پروژه قطار مشاعر مقدسه با سرعت ادامه دارد، اين قطار در مرحله اول بين منا و عرفات راه اندازي مي شود و پيش بيني مي شود مرحله اول اين پروژه پيش از آغاز موسم حج امسال به پايان برسد.

يك شركت چيني از سال گذشته اجراي اين پروژه را آغاز كرده است كار براي نصب و راه اندازي قطار ادامه دارد تا در موسم حج امسال براي جابجايي حجاج با بيست درصد ظرفيت آماده شود و در حج سال آينده بتواند تا پنجاه درصد ظرفيت خود كار كند و پس از دو سال به طور صد درصد ظرفيت حجاج را جابجا كند.

هزينه كلي اجراي پروژه قطار مشاعر به حدود 65/6 ميليارد ريال سعودي(معادل 1995 ميليارد تومان) مي شود، با تكميل مرحله پاياني اين پروژه، اين قطار بين عرفات و مزدلفه و مكه مكرمه مي تواند 72 حاجي را در هر ساعت و به صورت دوطرفه جابجا كند.

image_20101121726234371.jpg

image_20101121726234372.jpg

 
image_20101121726234535.jpg


| شناسه مطلب: 10925







نظرات کاربران