اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود

اقدام هوشمندانه مقام رهبری منطبق با روش اهل بیت بود

یک استاد دانشگاه گفت: اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری در صدور فتوای اخیر، منطبق با روش اهل بیت بود.

حشمت الله قنبري همداني در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره گفت: مهمترين راه كار براي از بين بردن سياست هاي تفرقه انگيز دشمنان اسلام شناختن دشمن و معرفت پيدا كردن نسبت به دوست در منطق قرآن و رسول خدا و ائمه اهل بيت (ع) است.
وي افزود: اگر خواص و عوام جامعه از تشخيص دوست و دشمن عاجز باشند كاملا طبيعي است نه مي توانند از ابعاد دوستي و دشمني تعريف داشته باشند و نه از رفتارها و سياست ها و استراتژي هاي دشمن تحليل مناسبي به دست مي آورند.
قنبري همداني در اين زمينه افزود: از دشمن توقعي جز دشمني و كينه و عدوات نيست، مخصوصا اگر جبهه مقابل او حقيقتي مانند حقيقت تابناك اسلام و كيان امت اسلامي باشد به همان ميزان دشمني هاي آنان نيز پيچيدگي هاي خاص خود را دارد و از هر شيوه و مدلي براي تضعيف اسلام و مباني اسلامي و تحقير و عقب نگه داشتن امت اسلامي استفاده مي كند.
اين كارشناس مسائل سياسي گفت: من معتقدم سران و عالمان كشورهاي اسلامي ابتدا بايد اردوگاه دوست و دشمن را شناسايي كنند و بعد تسليم حكم خدا و قرآن و رسول خدا در تعاون و خصومت باشند اگر چنين باوري به وجود بيايد تحمل اختلاف آرا و تضارب انديشه ها كار سختي نيست و زمينه نفوذ موثر تندروها و افراط گراها نيز در تحميل تفرقه به جامعه واحده اسلامي از بين مي رود لذا بي تفاوتي، غفلت و ساده انديشي در دين كم خطرتر از دشمني دشمنان نيست.
مشاور سرپرست حجاج ايراني با بيان راه كارهاي وحدت گفت: علم، آگاهي، دانايي و شناخت دشمن و عمل به تشخيص بر اساس مصالح امت اسلامي راه خروج از دايره فريب دشمن و رسيدن به وحدت و اتفاق در ميان مسلمانان است.
قنبري همداني در پاسخ به اين سئوال كه مسلمانان چگونه مي توانند علما و رهبران خود را در ايجاد وحدت ياري كنند گفت: بدون ترديد در گذر تاريخ عالمان و انديشمندان بزرگي در فرق اسلامي وجود داشته و دارند كه مسئولانه و دلسوزانه متوجه ابعاد خوف و خطر تفرقه در امت اسلامي هستند و مقدم بر همگان و خواص جامعه امامان و اهل بيت عالي ترين مدل زندگي را براي صيانت از اتحاد و انسجام مسلمانان پيش روي ما گذاشته اند.
وي افزود: اما اشكال خواص، خصوصا در حوزه سياست اين است كه بعضي ها حاكميت عقل و انديشه ديني و اتحاد امت اسلامي را با منافع شخصي و گروهي خود ناسازگار مي بينند.
وي گفت: شما مي بينيد در دنيا اروپاي متحد به وجود مي آيد و هيچ زحمتي هم به كسي تحميل نمي شود اما اين هم افزايي از آن كشورهاي كوچك قدرتي مطرح و تاثيرگذار در معادلات بين المللي به نمايش گذارده است.
اين كارشناس مسائل سياسي در اين زمينه افزود: شما سهم اروپا را از معادن و ذخارف زمين، استعدادهاي انساني و سرمايه خدادادي نسبت به جهان اسلام مورد بررسي قرار دهيد و بعد در يك فضاي آرام و منصفانه آثار زيانبار تفرقه و عدم انسجام در ميان دولت هاي مسلمان را اندازه گيري كنيد، واقعا تاسف بار است.
قنبري همداني خاطر نشان ساخت: اروپا بر اساس قراردادهاي اجتماعي و انساني به سرعت متراكم و منسجم مي شود و ما با وجود حضور ميزاني مانند قرآن كه تمامي آيات آن كلام مخصوص خداست در حداقل هاي زيستي هم دچار مشكل هستيم.
وي گفت: در بدنه جامعه معمولا افكار سطحي و افراد ساده انديش به مقدسات ديگر مي تازند و به تحقير و تضعيف هم مي پردازند اما علت پيدايي چنين افكار و افرادي تفرقه و يا كافي نبودن انسجام و عمل نكردن به ميزان الهي از سوي بزرگان مسلمانان است.
اين استاد دانشگاه در ادامه به فتواي مقام معظم رهبري در خصوص عدم توهين به اعتقادات ديني يكديگر گفت: اقدام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامي يك كار سياسي نبود بلكه يك درك و تشخيص درست و منطبق با هدايت قرآن و راه و روش امامان و اهل بيت (ع) بود.
وي گفت: اسلام با هر نوع اهانت و هتاكي موافقت ندارد و بي احترامي به هنجارها و باورهاي فرق اسلامي از سوي هر كسي كاري غلط و نااستوار است، نقد و بررسي و تحليل تاريخ و رخدادهاي تاريخي امري جداي از هتاكي و اهانت است.
وي خاطر نشان ساخت: اصولا منطق شيعيان و پيروان مكتب اهل بيت، مكتب اخلاق و پاسداشت ارزش هاي الهي و انساني است و اين امر را هم نبايد از نظر دور دانست به هر حال هر جمعيتي با معدودي از افكار سطحي يا خام و افراطي و خداي ناكرده نفوذي دشمن مواجه است، اگر خردمندان جامعه اسلامي دقيق عمل كنند تسلط و مهار آنها كار چندان سختي نيست.
قنبري همداني در ادامه با تقدير از شيخ الازهر به خاطر فتواي اخير ايشان گفت: از شخصيتي مانند رئيس جامعه الازهر هم چنين انتظاري بجاست، هر كسي با مباني شيعيان آشنا باشد هويتي جداي از حقيقت اسلام را براي آنها قبول نمي كند، مهم اين است اين درك و دريافت به متن جوامع اسلامي نفوذ كند.
وي افزود: البته امروز شرايط دنياي اسلام رو به تغيير است و جوانان مسلمان در اقصي نقاط دنيا آگاه تر و بيدارتر از گذشته مراقب آينده جهان اسلام هستند حتما التهاب و تنش هاي اين چنيني كم خواهد شد.
اين كارشناس مسائل سياسي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه تحليل شما از برگزاري پرشكوه مراسم حج در تحكيم پيوندهاي ميان مسلمانان چيست، گفت: حج مفهوم همه خوبي هاست، حج معيار و ميزان زندگي الهي و غلبه اعتقاد و معنويت و ملكوتي شدن بر دنيا طلبي و دنيازدگي است.
وي افزود: شما مي بينيد در اين سرزمين از همه ملت هاي عالم در يك صف كنار هم قرار مي گيرند، به يك قبله نماز مي خوانند و در يك خط و مسير حركت مي كنند، يك لباس مي پوشند و يك عمل انجام مي دهند، نگاه ها مهربان است، دل ها به هم نزديك است، زندگي سرشار از عفو و رحمت نسبت به يكديگر است.
قنبري همداني گفت: اگر همين روحي كه در ايام حج براي اهالي ايمان و مسلمانان به دست مي آيد به بقيه ماه ها و روزهاي سال منتقل شود و همه با يك تكبير و يك لااله الاالله به حركت درآيند مشكل جهان اسلام حل مي شود.
وي همچنين با اشاره به موضوع قرآن سوزي توسط يك كشيش آمريكايي گفت: به آتش كشيده شدن قرآن مزد همه اين تفرقه و اختلاف ملت هاي مسلمان و كم غيرتي دولت هاي مسلمان بود، اين عمل نه براي مسلمانان بلكه براي تمامي پيروان اديان ابراهيمي يك ذلت بود.
مشاور اميرالحاج ايران گفت: اين اقدام جز از ناحيه اي ضد توحيد و نابرخوردار از ارزش هاي انساني قابل صدور نبود، اين كار شرف انساني را لكه دار كرد و سكوت مقامات آمريكا و سران طاغوتي استكبار از هر فرياد مسموم شيطاني فراگيرتر بود.
وي افزود: پروژه سوزاندن قرآن مغز برنامه هاي ضدتوحيد صهيونيسم و پيروان التقاط و انحراف آنهاست عامل اجراي اين عمل ننگين روي دوم سكه باراك اوباما بود هردوي آنها يكي هستند و هر كدام به مسئوليت هاي خود عمل مي كنند.
وي يادآور شد: تنها راه برخورد و حذف چنين اقدامات موهني وحدت و يكپارچگي جهان اسلام است، البته قرآن را با سوزاندن نمي شود حذف كرد، صاحب قرآن وعده حفظ آن و محتوا و حقيقت قرآن را داده است اما مهم اين است كه ما در روزگار خود عامل به وظيفه باشيم.
قنبري همداني در پاسخ به اين سئوال كه چرا مسئولان ايران در نزد افكار عمومي دنيا محبوب هستند گفت: ريشه و اساس هر محبوبيتي در كشور ما اتصال به اسلام، قرآن، رسول خدا و امامان اهل بيت است و انقلاب اسلامي ما چون ريشه در نهضت عاشورا و كربلا دارد و در سايه هدايت حضرت امام خميني و رهبري عظيم الشان انقلاب اسلامي همان راه و طريق را پيموده و مي پيمايد به همان اعتباري كه اسلام عزيز است انقلاب اسلامي نيز محترم و مقبول است و به اعتبار اسلام و انقلاب هر كسي در هر موقعيتي تا به نظام اسلامي منتسب باشد مورد احترام ملت هاي اسلامي و غيراسلامي است.
اين كارشناس مسائل سياسي گفت: انقلاب اسلامي ما نهضت نجات بخش ديني بود كه موجي از اميد به احياي ارزش هاي ديني و انساني را در ملتهاي عالم به وجود آورد، دنيا مي داند ايران اسلامي براي خارج كردن بشريت از بن بست استكبار و استثمار نسخه اي منحصر به فرد است لذا چون وجدان بشر نسبت به استقلال و آزادي و حاكميت ارزش هاي الهي و انساني عكس العمل مثبت نشان مي دهد، براي ولي فقيه زمان و به دنبال او و به اعتبار او كه شاگرد طراز اول مكتب اسلام است هر كسي را كه به اين نظام وابسته باشد دوست دارند.


| شناسه مطلب: 10926







نظرات کاربران