فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود

فتوای اخیر مقام رهبری آبی بر روی آتش بود

مدیر و مدرس حوزه علمیه سعدیه شهرستان کلاله استان گلستان گفت: فتوای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم توهین به مقدسات اهل تسنن آبی بر روی آتش بود.

طه آخوند فروزش در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره گفت: هر مذهبي، مقدساتي دارد كه ريشه آن مذهب هستند، اگر به آنها توهين شود مشكلاتي پيش مي آيد كه شايد كنترل آن مشكل باشد.
وي گفت: متاسفانه در مذاهب گوناگون افراد فريب خورده و تندرويي وجود دارند كه دانسته و يا ندانسته با اقداماتشان در راستاي اختلاف افكني گام بر مي دارند.
وي افزود: توهين به يكي از همسران پيامبر از اين نوع بود كه خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با فتوايي كه صادر كردند آبي بر روي آتش ريخته شد.
مدير و مدرس حوزه علميه سعديه شهرستان كلاله در اين خصوص افزود: اهل تسنن از اين اقدام به جا و صحيح حضرت آيت الله خامنه اي كمال تشكر و قدرداني را دارند كه جلوي ايجاد فتنه جديدي را گرفتند.
وي در ادامه با اشاره به موسم حج گفت: حج فريضه اي الهي و يكي از اركان اسلام است كه اشكالي ظاهري و باطني دارد.
وي افزود: آنچه در اين فريضه مهم است دقت نظر در روح و فلسفه حج است هر چند اعمال ظاهري آن نيز مهم بوده و بايد در آن دقت شود.
وي خاطرنشان ساخت: مسلمانان بايد در موسم حج به راز و حكمت آن بپردازند و آن چيزي نيست جز وحدت و اتحاد مسلمانان.
فروزش از حج به عنوان يك كنگره بين المللي ياد كرد و گفت: خداوند مسلمانان را به نماز فراخوانده است كه طي پنج نوبت در روز اقامه مي شود.
وي در اين زمينه گفت: همين نماز هفته اي يك بار در روز جمعه به عنوان نماز جمعه برپا مي شود و هدف از آن نزديك تر شدن مسلمانان يك منطقه به يكديگر است.
وي گفت: همين تجمع در اعيادي مثل عيد قربان و عيد فطر نمودي بيشتر پيدا مي كند و در اين فرائض نيز خداوند به دنبال اتحاد بيشتر مسلمانان است.
مدير و مدرس حوزه علميه سعديه شهرستان كلاله خاطر نشان ساخت: در طول سال نيز خداوند يك بار مسلمانان را به موسم حج دعوت مي كند تا با پرستش او و شهادت به يگانگي خداوند وحدت خود را در سطح بين المللي به نمايش بگذارند.
فروزش موسم حج را يك فرصت طلايي براي وحدت مسلمانان ذكر كرد و گفت: مسلمانان بايد با هوشياري از اين فرصت بي نظير و طلايي نهايت استفاده را در خصوص وحدت و حل مشكلات جهان اسلام ببرند.
وي همچنين با اشاره به آتش زدن قرآن توسط يك كشيش آمريكايي گفت: قطعا اين جسارت اولين توهين و آخرين آن نبوده و نخواهد بود، مسلمانان بايد از اين اقدام دشمن آگاه شوند كه دشمنان چقدر نسبت به اسلام كينه دارند كه حاضرند به مقدس ترين كتاب آسماني توهين كنند.
مدير و مدرس حوزه علميه سعديه شهرستان كلاله در اين زمينه افزود: اما آنچه خداوند خواست برخلاف شيطنت دشمنان، مسلمانان در سراسر جهان به صحنه آمده و اين عمل ننگين را محكوم كردند و همين مسئله باعث وحدت آنان شد.
وي در خاتمه از نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني به خاطر انتشار نشريه زائر ويژه اهل تسنن در موسم حج تقدير و تشكر كرد.


| شناسه مطلب: 10927







نظرات کاربران