دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند

دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» اعزام می‌شوند

مدیر عمره و عتبات سازمان دانش آموزی کشور خبر داد: در تلاشیم، امسال دانش آموزان به «سوریه» و «کربلا» هم اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صفرپور در حاشیه همایش تشکل‌های دانش‌آموزی با اشاره به این که امسال نهمین دوره عمره دانش آموزی است، افزود: امسال درحال پیگیری هستیم که دانش آموزان را به کربلا و سوریه هم بفرستیم که برای دختران سوریه برنامه‌ریزی شده است و در این سفرها زیارت قبور حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (ع) را خواهیم داشت که این به محض قطعی شدن، از سوی سازمان دانش آموزی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابر تحقیقات سازمان دانش آموزی، حج عمره دانش آموزی یکی از منظم‌ترین عمره‌های کشور است.

وی ادامه داد: مجرد و 17 ساله بودن دانش آموزان از ویژگی‌های حج دانش آموزی است که این عمره را از سایر عمره‌ها متمایز می‌کند.

صفرپور با اعلام این که سال گذشته 12هزار نفر از دانش‌آموزان دختر خواهران و پسر عازم مکه مکرمه شدند، تصریح کرد: همه اینها از یک فرهنگ و منطقه بودند که این ویژگی را هیچ یک از عمره‌های دیگر ندارد.

وی با بیان این که در 8 دوره، محجب‌ترین عمره کشور، عمره‌گذاران دانش آموزان دختر بودند، تصریح کرد: همه این عمره‌گذاران چادری و از یک جنس بودند که این در سایر حج‌ها مشاهده نمی‌شود.

مدیرعمره و عتبات سازمان دانش آموزی کشور افزود: ازمسوولان حج و زیارت کشور می‌خواهیم تا عمره دانش آموزی را توسعه دهند.

صفرپور با اشاره به این که طی پژوهش‌هایی که انجام شده هیچ یک از عمره گذاران در زندگی با مشکلاتی مانند طلاق و بزهکاری مواجه نمی‌شوند، افزود: این امر حاکی از آن است که دانش آموزان تاثیرات معنوی بسیار خوبی را در خانه و مدرسه داشتند.

وی خبرداد: امسال به طور رسمی و برای اولین بار 10 هزار یاور مربی به مشهد مقدس اعزام خوهند شد که با طرحی به نام «دربست تا بهشت» انجام خواهد شد.

صفرپور با یادآوری این که تابستان امسال، 60 نفر از دانش آموزان پسر عازم مکه مکرمه شدند، تصریح کرد: این درحالیست که در سال‌های گذشته سالانه 12هزار نفر از دانش‌آموزان را اعزام کردیم.


| شناسه مطلب: 10937







نظرات کاربران