اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج

اخبار کوتاه از اقدامات عربستان برای برگزاری حج

13 هزار نیرو برای حفظ امنیت مشاعر / استفاده از 15 بالگرد در تامین امنیت حج / طرح ویژه مهار آتش سوزی های احتمالی در ساختمانهای مکه / آمادگی کامل عربستان برای حج امسال.

13 هزار نيرو براي حفظ امنيت مشاعر مقدسه

براي حفظ امنيت مناسك حج، 13 هزار نيروي نظامي به همراه چهار هزار دستگاه خودروي نظامي به كار گرفته شده اند.

به گزارش نشريه زائر به نقل از روزنامه سعودي الوطن، سرلشگر سعدبن عبدالهل التويجري مديركل دفاع شهري عربستان سعودي از امادگي اين سازمان براي اجراي طرح ويژه حمايت از امنيت و سلامت ضيوف الرحمن در مشاعر مقدسه خبر داد.

بر اساس اين طرح نيروهاي دفاع شهري شركت كننده در حج امسال به بيش از 13 هزار نيرو به همراه حدود چهارهزار دستگاه تجهيزات چند منظوره رسيده است.


 استفاده از 15 بالگرد در تامين امنيت مراسم حج

محمد الحربي  فرمانده هواپيمايي در مديريت كل دفاع شهري از آمادگي اين دستگاه براي به كارگيري 15  فروند بالگرد پيشرفته و مختص فعاليت شناسايي و مبادله اطلاعات مرتبط با اتاقهاي عملياتي پيشرفته كه ماموريت اساسي آن تامين امنيت مناسك حج است، خبر داد.


الحربي در گفتگو با روزنامه عكاظ خاطر نشان كرد وزارت كشور عربستان تعداد خلبانان و متخصصان و امدادرسانان هوايي را به 274 افسر و فرد افزايش داده و براي اولين بار برخي از اين بالگردها را به تجهيزات پزشكي عالي براي ارائه خدمات پزشكي به هنگام انتقال مصدومان مجهز كرده است.

وي تاكيد كرد طرحي براي موسم حج امسال به شكل پيشرفته آماده شده است كه مهمترين محورهاي آن به كارگيري باندهاي بالگردها در پل جمرات براي شناسايي اماكن و مسير حركت قطار مشاعر است كه از امسال آغاز خواهد شد.

 

طرح ويژه مهار آتش سوزي هاي احتمالي در  ساختمانهاي مرتفع در مكه مكرمه

مديركل دفاع شهري مكه مكرمه از تصويب سيستم هاي اطفاي حريق در برجهاي مسكوني و ساختمانهاي مرتفع در تمام مناطق در همه پروژه ها و به كارگيري تجهيزات و ماشين آلات پيشرفته در موسم حج امسال خبر داد.

عادل زمزمي در گفتگو با روزنامه عكاظ،  بر ضرورت فراهم بودن سيستم هاي اتوماتيك مهار آتش در ساختمانها و اماكن با هدف مقابله با آتش سوزي هاي احتمالي و جلوگيري از گسترش آن تا زمان رسيدن گروههاي اطفاي حريق تاكيد كرد.

وي  همچنين از به كارگيري فناوريهاي پيشرفته از جمله بلوتوث و مانيتورهاي تلويزيون با هدف آگاه سازي و راهنمايي حجاج به منظور تامين امنيت و سلامت آنها تا بالاترين سطح  خبر داد.

زمزمي استفاده از تجارب موسم حج سال گذشته را از مهمترين راههاي پيشگيري از وقوع حوادث احتمالي در موسم حج سال جاري اعلام كرد.


آمادگي كامل عربستان براي حج امسال

خالد الفيصل امير منطقه مكه مكرمه رئيس كميته مركزي حج و مسؤولان هفت دستگاه مرتبط با حج بر آمادگي كامل خود براي مناسك حج امسال تاكيد كردند.

به گزارش روزنامه سعودي عكاظ، در پايان نشست كميته مركزي حج به رياست امير منطقه مكه مكرمه بر آمادگي كامل دستگاههاي ذيربط مناسك حج امسال تاكيد شد.

امير منطقه مكه مكرمه با تاكيد بر استقبال از ضيوف الرحمن به بهترين شكل و خدمتگذاري به آنها با به كارگيري تمام امكانات به طور شبانه روزي خاطر نشان كرد : تمام طرحهاي وضع شده از سوي طرفهاي مرتبط با حج به خوبي هماهنگ شده است و  بر اساس دستورات ملك عبدالله پادشاه عربستان تمام امكانات براي موفقيت آن و برگزاري هر چه باشكوه مناسك حج و آرامش حجاج بيت الله الحرام و زائران مسجد شريف نبوي به كار گرفته شده است.


| شناسه مطلب: 10957







نظرات کاربران