ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس

ضرورت وحدت از دیدگاه خبرنگار فارس

وحدت نیاز امروز جهان اسلام است این مهم نکته ای است که همگان بر آن اتفاق نظر دارند.

يك ميليارد و اندي مسلمان ظرفيت و سرمايه گرانبهايي است كه استفاده درست و منطقي از آن مي تواند منافع نه تنها اين گستره عظيم را به آساني و با هزينه اي اندك تامين نمايد بلكه قادر است از چپاول و زياده خواهي هاي استكبار جهاني عليه ملت هاي ديگر جلوگيري نمايد.
امام راحل با توجه به ظرفيت انساني بالاي جهان اسلام، اتحاد و يگانگي آحاد مسلمين را يادآور شده و اين اتفاق را راهكاري مناسب به منظور حفظ كيان اسلامي، عزت مسلمانان و رهايي ملتها از شر بردگي استكبار معرفي مي نمودند.
دشمنان اسلام نيز با آگاهي نسبت به اينكه وحدت مي تواند موجب قدرت گيري مسلمين و كوتاه شدن دست معاندان از سر ملتها شود، همواره در پي اين بوده اند كه زمينه هاي وحدت مسلمانان را از بين ببرند.

اين هدف به شكل هاي زير پي گرفته شده است؛

1-ايجاد فرق مختلف در بدنه اسلام
استكبار با شناسايي و خريد عناصر زبون و متزلزل، آنان را وادار به طرح شبهات ديني و ارائه تفاسير موهن و غير علمي از متن دين مي نمود كه پيدايش "وهابيت " يكي از محصولات اين راهكار است.
بنا براين به طور طبيعي برخي افراد ساده لوح جذب چنين نحله هاي منحرف شده و مي شوند و افتراق در دين حلول يافته و مي يابد.

2-ايجاد تخاصم عملي
مطابق اين راهكار، ملتي مسلمان با تحريك استكبار و فرمان پذيري حكومت دست نشانده خود، عليه ملت مسلمان ديگر طغيان مي كند و اين امر موجب سر برآوردن جنگ مي شود. همچنين است كه سرمايه هاي انساني و بلكه سرمايه هاي اقتصادي و منابع زيرزميني دو طرف كاستن مي گيرد و نابود مي شود.
يادمان هست كه در سال 1359 چگونه ارتش بعث عراق مرزهاي بين المللي را در نورديد تا با اشغال ايران، جمهوري اسلامي ساقط شده و بخشي از كشورمان ضميمه خاك عراق شود تا بدين شكل، ضمن جلوگيري از گسترش گفتمان انقلاب اسلاميي، خصومت دائمي ميان دو ملت مسلمان، شعله ور به جاي بماند.

3-ايجاد و دامن زدن به نيازهاي مسلمانان
بر اساس چنين راهكاري، استكبار به شيوه هاي گوناگون مانند تبديل كشورهاي مسلمان به بازار مصرف، ايجاد حكومت هاي مرتجع و واپسگرا، خارج كردن دولت هاي خواهان پيشرفت، ايجاد ناامني، ترور دانشمندان و ... تلاش مي كند ملت هاي مسلمان را هر روز بيش از ديروز درگير نيازهاي زيستي و اقتصادي و صنعتي و ... نمايد تا راه پيشرفت بر آنها بسته گرديده و وابستگي به جهان استكبار بيشتر و بيشتر شود.
در واقع استكبار همواره در پي اين است كه مسلمانان تا آنجا اسير و متمركز بر رفع احتياجات عادي و اوليه باشند كه فكر استقلال و پيشرفت و جهش علمي و صنعتي و ... بر ذهنشان خطور نكند.

4-رواج انديشه ليبرالي
تجربه اندلس همواره الگوي ذهني و عملي دشمنان اسلام بوده است.
در اندلس مسلمان، دشمنان با زدودن زمينه باورهاي مذهبي در ذهن جوانان مسلمان اندلسي آنان را از اسلام عزيز دور كردند و به اين شيوه موفق شدند تا بر اندلس چيره شده و بساط حكومت اسلامي را از اين سرزمين برچينند.
اينك نيز استكبار در مسير برچيدن دين در دل و ذهن جوانان و در مجموع امت اسلامي در مسير ترويج اباحه گري و تفكر ليبراليستي قدم بر مي دارد و اتفاقا در برخي كشورها نيز به توفيقاتي رسيده است.
اين امر يك زنگ خطر است كه دولت ها و ملت ها را به خود و به هوشياري و بازگشت مجدانه تر به متن دين فرامي خواند.
لذا با نگاه به اهداف و راهكارهاي دشمن براي وحدت نيافتگي مسلمانان، واجب است كه بر محور دين ظلم ستيز اسلام، مسلمانان اختلافات را به كنار نهاده و اجماع و وحدت بيابند.
در اين صورت خواهند ديد كه مشكلات و گرفتاري هاي جهان اسلام چگونه يكي پس از ديگري زدوده شده و جهان اسلام متحد و قدرتمند رو به تعالي واقعيتي روشن و چشمگير خواهد يافت.

حسن كربلايي- خبرنگار اعزامي خبرگزار فارس به مدينه منوره


| شناسه مطلب: 10958







نظرات کاربران