آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند

آیت الله مکارم شیرازی: مسلمانان از حج بهره برداری بیشتری کنند

یکی از مراجع تقلید حج را عامل وحدت مسلمین دانست و گفت: حج می تواند عامل وحدت مسلمین باشد اما وهابی ها حج را عامل اختلاف مسلمین قرار داده اند .

يكي از مراجع تقليد حج را عامل وحدت مسلمين دانست و گفت: حج مي تواند عامل وحدت مسلمين باشد اما وهابي ها حج را عامل اختلاف مسلمين قرار داده اند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله مكارم شيرازي در جمع نمازگزارن شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با انتقاد از انتشار كتاب هاي عليه شيعيان توسط افراد تندرو در حج تصريح كرد: حج عامل وحدت بر اثر ناداني گروهي به عامل نفاق و دشمني تبديل شده است .

وي با تاكيد بر اينكه غربي ها از قرآن، نماز و اذان و خانه كعبه هراس دارند اظهار داشت: غربي ها در تلاشند حج را به يك سفر تفريحي و تشريفاتي تبديل كنند و روح معنوي آن را مسخ كنند .

اين مرجع تقليد فلسفه هاي زيارت خانه خدا را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسلمانان در حج منافع سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي را مي برند .

آيت الله مكارم شيرازي افزود: اگر مسلمانان در حج از منافع سياسي بهره برداري كنند پشت امريكا و اسرائيل را مي لرزانند .

وي با تاكيد بر فلسفه اقتصادي حج خاطرنشان كرد: علماي اقتصاد جهان اسلام بايد در ايام حج براي بازار و پول مشترك و مبادلات اسلامي هم انديشي كنند و طرح بريزند .

اين مرجع تقليد ادامه داد: ضعف اقتصادي مسلمانان موجب وابستگي آنان به بيگانگان مي شود .

آيت الله مكارم شيرازي بر تبادل علمي بين مسلمانان تاكيد كرد و گفت: علما و دانشمندان ايام حج را مغتنم بشمارند و علوم اسلامي و يافته هاي خود را در اختيار يكديگر بگذارند تا علوم اسلامي در جهان شكوفا شود .

وي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه حج در قرآن اشاره و عنوان كرد: اعمال حج به قدري اهميت دارد كه جزئيات اعمال آن به صورت گسترده در آيات قرآن بيان شده است .

اين مرجع تقليد نسبت به تحريفات دشمنان عليه قرآن هشدار داد و تصريح كرد: دشمنان با تبليغات در سايت هاي اينترنتي و شبهه افكني در ذهن جوانان در تلاشند تا معارف و احكام قرآن را آتش بزنند .

 


| شناسه مطلب: 27198







نظرات کاربران