تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران

تلاش آمریکا برای جلوگیری از سفر زائران عراقی به ایران


شهروندان عراقی با اشاره به اینکه منطقه مرزی مهران که از مناطق مرزی مشترک بین ایران و عراق به شمار می رود، تحت تسلط نظامیان آمریکایی قرار دارد، اظهار داشتند: این منطقه شاهد اقدامات خشونت آمیزی از سوی نظامیان آمریکایی علیه مسافرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، شهروندان عراقی که از زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس و حضرت معصومه علیها السلام در قم و دیگر اماکن مقدسه در ایران به عراق بر می گردند، از رفتار زورگویانه و خشونت آمیز نظامیان آمریکایی در منطقه مرزی مهران بسیار گله مند هستند. 

به گفته شهروندان عراقی، نظامیان آمریکایی به هنگام ترک خاک عراق نیز چنین رفتارهایی با آنان دارند.

از جمله اقداماتی که نظامیان آمریکایی در حق شهروندان و زائران عراقی انجام می دهند؛ انگشت نگاری، عکس برداری از آنان و تشکیل پرونده های امنیتی با هدف تحت پیگرد قرار دادن آنان بعد از بازگشت به عراق است.

خبرنگار پایگاه اینترنتی نهرین نت، به منظور اطمینان از صحت این خبر در منطقه مرزی مهران حضور یافت و در آنجا با این مسئله مواجه شد که نظامیان آمریکایی با گرفتن گذرنامه های عراقی های متولد 1965 میلادی و بالاتر، آنان را به اتاق ویژه ای فرا می خوانند و در آنجا از آنان انگشت نگاری و تصویر برداری می کنند.

این منبع به نقل از یک سرباز عراقی که در این منطقه مرزی کار می کند، گزارش داد: نظامیان آمریکایی برج بسیار بلندی را در محل خروجی مکان استقبال از مسافرین بنا کرده اند و بر روی این برج دوربین هایی به سمت منطقه مرزی ایران نصب کردند که می توان بر اساس آن تا مسافت زیادی بعد از این منطقه مرزی به سوی داخل خاک ایران را به وضوح مشاهده کرد و تحت کنترل داشت.

در این راستا، بعضی از شهروندان عراقی که از این منطقه مرزی گذر کرده اند، درباره اقدامات توهین آمیز نظامیان آمریکایی گفتند: صد هزار رحمت به کارمندان مرز ایران که برای ما مکان مناسبی را فراهم کرده اند اما در قسمت عراقی این منطقه در صف های طولانی آن هم در هوای گرم بدون سیستم خنک کننده ساعت های زیادی منتظر می مانیم.

خبرنگار نهرین نت درباره این نوع رفتار آمریکایی ها با زائران پرسید که شهروندان عراقی اظهار داشتند: این اقدام نظامیان آمریکایی فقط با یک هدف صورت می گیرد و آن جلوگیری از سفر عراقی ها به ایران برای زیارت اماکن مقدس است.

وی افزود : آمریکایی ها با ترساندن و زورگفتن به شیعیان به آنان توهین می کنند. درحالی که در دیگر مناطق مرزی عراق با دیگر کشورها شاهد چنین صحنه ها و رفتارهایی نیستیم.


| شناسه مطلب: 27571







نظرات کاربران