معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی

معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی

13 مسجد استان اصفهان برای ثبت جهانی معرفی شدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ، با بیان اینکه پرونده های ثبتی مساجد جامع اصفهان ،کاشان ، اردستان ، نائین و نطنز بـرای این منظور آماده شده است افزود : پرونده بقیه مساجد نیز در حال تهیه است.

اسفندیاری حیدری پور گفت: امسال 70 میلیارد ریال اعتبار ، برای نگهداری بـناها و آثار تاریخی استان اصفهان اختصاص یافت.

وی با اشاره به جذب صد درصدی اعتبار پارسال افـزود : پـارسال برای نگهداری ، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان اصفهان بیش از 130 میلیارد ریال هزینه شد.

حیدری پور با اشاره به اینکه ازمجموع10 باغ تاریخی ثبت شده ایرانی درفهرست آثارجهانی، 2 باغ شامل چهلستون اصفهان و فین کاشان در استان اصفهان واقع است گفت: تا 2 ماه آینده کارشناسان یونسکو برای بازدید این 2 باغ به این استان می آیند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به ساخت اولین سایت گنجینه کشور در تپه های سیـلک کاشان اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری این سازمان و دانشگاه تهران در حال اجرا و برای مطالعات آن 2میلیارد و100 میلیون ریال هزینه شد.

تپه های سیلک یکی از مهمترین محوطه های پیش از تاریخ در فلات مرکزی و در قـلب ایران است و قدیمی ترین روستای شناخته شده در این تپه ها 6 تا هفت متر از لایه های نوسنگی را در خود جای داده است.


| شناسه مطلب: 15913







نظرات کاربران