خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه خنیس بن حذافه

خنیس بن حذافه

از دیگر یاران مهاجر پیامبر(صلی الله علیه و آله) خنیس بن حذافه است. او ایمان کامل به پیامبر(صلی الله علیه و آله) داشت و از کسانی است که با اخلاص کامل به مدینه هجرت کرد و در خانه ارقم ‌بن ابی‌ارقم، حضور یافت و آیات اولیه فرود آمده را با عشقی راستی

از ديگر ياران مهاجر پيامبر(صلي الله عليه و آله) خنيس بن حذافه است. او ايمان كامل به پيامبر(صلي الله عليه و آله) داشت و از كساني است كه با اخلاص كامل به مدينه هجرت كرد و در خانه ارقم ‌بن ابي‌ارقم، حضور يافت و آيات اوليه فرود آمده را با عشقي راستين نوشيد و در جان خود جاي داد.
شهد خنيس بدراً، و مات علي رأس خمسة و عشرين شهراً من مهاجرة النبي(صلي الله عليه و آله)، و دفنه بالبقيع إلي جانب قبر عثمان بن مظعون. 
خنيس در ماجراي جنگ بدر حضور داشت و در آغاز بيست و پنجمين ماه هجرت رسول گرامي(صلي الله عليه و آله) دعوت حق را لبيك گفت. پيامبر(صلي الله عليه و آله) بر جنازه وي نماز گزارد و دستور داد او را در كنار قبر عثمان بن مظعون دفن نمايند.

 


| شناسه مطلب: 14534







نظرات کاربران