نوفل بن حارث نوفل بن حارث نوفل بن حارث بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نوفل بن حارث نوفل بن حارث نوفل بن حارث نوفل بن حارث نوفل بن حارث

نوفل بن حارث

او فرزند حارث بن عبدالمطّلب، پسر عموی پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله) است و از نظر سن از تمام افراد بنی‌هاشم بزرگ‌تر بوده و همسال عباس، عموی پیامبر(صلی الله علیه و آله) بوده است. نوفل به اجبار در جنگ بدر با مشرکین همراه شد ولی اشعاری از او نقل ش

او فرزند حارث بن عبدالمطّلب، پسر عموي پيامبرخدا(صلي الله عليه و آله) است و از نظر سن از تمام افراد بني‌هاشم بزرگ‌تر بوده و همسال عباس، عموي پيامبر(صلي الله عليه و آله) بوده است.
نوفل به اجبار در جنگ بدر با مشركين همراه شد ولي اشعاري از او نقل شده كه مي‌رساند وي راضي به پيروزي پيامبر(صلي الله عليه و آله) در بدر بوده و در همين جنگ به اسارت لشگر اسلام در آمد. پيامبر(صلي الله عليه و آله) به او پيشنهاد كرد فديه خود را بپردازد و آزاد شود. نوفل گفت: مال و ثروتي ندارم. پيامبرخدا(صلي الله عليه و آله) فرمود: نيزه‌‌هايي را كه در جدّه داري بده. نوفل هزار عدد نيزه در جده داشت كه كسي از آنها آگاه نبود. در اين هنگام عرض كرد: اكنون يقين كردم كه شما پيامبر خداييد؛ زيرا هيچ كس جز خدا نمي‌دانست كه من در جده چه دارم. آن نيزه ‌ها را داد و آزاد شد و راه مسلماني پيش گرفت. 
در جنگ اُحد سه هزار نيزه به پيامبر داد و آنها را ميان سربازان اسلام تقسيم كردند. نوفل از جمله ده نفري بود كه در ميدان جنگ استقامت ورزيد و از صحنه نبرد فرار نكرد. او به مدينه هجرت كرد و پيامبر(صلي الله عليه و آله) در نزديكي مسجد خانه‌اي به وي و عباس عمويش بخشيد كه با يك ديوار از هم جدا مي‌شد. 
مرگ نوفل بن حارث
نوفل بن حارث در سال ١۵ ه‍ .ق در دوره خلافت عمر، در مدينه بدرود زندگي گفته و عمر برجنازه وي نماز خواند و در بقيع مدفون گرديد.

 

 

 

 

 

 

 


| شناسه مطلب: 14554







نظرات کاربران