بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان

بیانیه‌ آیت الله مکارم به مناسبت نیمه شعبان

ایشان در پیام خود از تمامی مسلمانان جهان خواست که بیش از گذشته در تقویت وحدت بکوشند.

اضافه بر اين ايام پربرکت ولادتش وسيله مؤثري براي آمادگي جهت برگزار کردن هر چه بهتر، مراسم صيام ماه مبارک رمضان ماه خير و برکت، ماه تصفيه جسم و روح و ماه پاکي و قداست و قرب به خدا است.

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي با انتشار بيانيه‌اي، به مناسبت نيمه شعبان و فرا رسيدن ماه مبارک رمضان از تمامي مسلمانان جهان خواست که بيش از گذشته در تقويت وحدت بکوشند.

 متن کامل پيام اين مرجع تقليد به شرح ذيل است:

 بسم الله الرحمن الرحيم

 زادروز بزرگ منجي جهان بشريت و برافرازنده پرچم حق و عدالت حضرت مهدي ارواحنا فداه بشارتي روح پرور براي همه عاشقان و شيفتگان مکتب اوست.

 در جهاني که شور و شر از در و ديوارش مي‌بارد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده‌اند و رهبر و راهنمايي مي‌جويند انتظار و اميد ظهورش نويدبخش امن و امان و صلح و عدالت است، همه – هر يک به نحوي – در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر مي‌برند و ياد او مايه آرامش دل‌ها و زدودن زنگار يأس و نوميدي و حرکت به سوي خودسازي و فراهم ساختن زمينه‌هاي ظهور او است.

 اضافه بر اين ايام پربرکت ولادتش وسيله مؤثري براي آمادگي جهت برگزار کردن هر چه بهتر، مراسم صيام ماه مبارک رمضان ماه خير و برکت، ماه تصفيه جسم و روح و ماه پاکي و قداست و قرب به خدا است.

 فرا رسيدن اين ماه که ماه ضيافت الهي است سبب مي‌شود که همگان با آب توبه دل و جان را بپوشند و لباس تقوي و پرهيزگاري در تن کنند و خود را به زيور مکارم اخلاق بيارايند و آماده حضور در آن بزم ضيافت الهي و معنوي شوند و به اين دعوت عام خداوند رحمان و رحيم که رسول گراميش نامه دعوت آن را امضا فرموده و با حديث شَهرٌ دُعيتم فيه الي ضيافة الله مزين ساخته، لبيک گويند.

 چه زيباست سحرگاهان پرنور و شامگاهان با صفايش و چه نوراني سفره‌هاي انتظار آميخته با نور و صفايش که خانواده‌ها مخصوصاً جوانان اطراف آن حلقه زده و به ذکر خدا مشغولند.

 اميد است اين ماه بزرگ حلقه اتصالي ميان همه مسلمين جهان فراهم سازد و در هر جاي دنيا هستند به درگاه خدا روي آورند، و پيوند اتحادشان را محکم تر سازند و به فکر يتيمان و محرومان جامعه مسلمين باشند و مرهم بر زخم‌هاي جانکاه آنان بنهند، و در پناه آن از عوامل فساد که سراسر جهان را فراگرفته خود را برکنار سازند و به هويت اسلامي خويش بازگردند و آئين محبت و دوستي را مهم ترين تعليمات اسلامي است برپا دارند.


از صميم دل به همه شما عزيزان دعا مي کنم و از شما التماس دعا دارم.

 


| شناسه مطلب: 16090







نظرات کاربران