با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت

با اتمام طرح توسعه مسجد نبوی این مسجد گنجایش 2 میلیون نمازگزار را خواهد داشت

عملیات اجرایی توسعه مسجدالنبی (ص) در سه مرحله ادامه دارد و مسئولان سعودی از تسریع در این عملیات که به بهبود رفاه زائرین منجر خواهد شد، خبر می دهند.

به گزارش پابگاه اطلاع رساني حج به نقل از روزنامه عكاظ، طرح توسعه مسجد شريف نبوي در سه مرحله با هدف گنجايش دو ميليون نمازگزار در دست اجراست. عبدالواحد آل حطاب مدير روابط عمومي امور مسجد النبي (ع) دراين باره افزود: طرح توسعه اين مسجد براي اتمام به موقع در سه مرحله با سرعت در حال پيگيري است و پايان يافتن طرح موجب ارائه خدمات بهتري به زائران و ساكنان مدينه خواهد شد.
بر پايه اين گزارش ، طرح توسعه مسجدالنبي (ص) در سال 2010 ميلادي به دستور عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه پيشين عربستان تصويب شد.
در راستاي اجراي اين طرح، ابتدا پروژه نصب چترهاي سايبان محوطه اطراف مسجدالنبي (ص) انجام شد. اين چترهاي برقي بر روي ستون هايي در تمام فضاي پيرامون مسجد به مساحت 143 هزار مترمربع نصب شدند.
گفتني است از 250 چتر سايبان، 68 چتر در محوطه شرقي و 182 چتر باقي مانده در محوطه هاي ديگر نصب شده اند. براي برپايي اين چترهاي سايبان حدود 4.7 ميليارد ريال سعودي هزينه شده است.
هركدام از چترهاي سايبان 800 نمازگزار را پوشش مي دهد. براي اينكه اين چترها به صورت يكپارچه محيط را پوشش دهند به صورت يكي در ميان در 2 ارتفاع متفاوت نصب شده اند تا يك مجموعه در هم تنيده را شكل دهند. ارتفاع چترهاي بلند 15.3 متر و چترهاي كوتاه 14.3 متر است. در صورت بسته شدن اين چترها، ارتفاع آن ها به 21.7 متر مي رسد.
در مرحله نخست طرح توسعه مسجد شريف نبوي به تعداد 800 هزار نمازگزار به ظرفيت اين مسجد اضافه مي شود و در مراحل دوم و سوم آن، محوطه هاي شرقي و غربي حرم توسعه خواهند يافت كه تا 800هزار نفر ديگر نيز بر ظرفيت مسجد خواهد افزود.
براي توسعه مسجد نبوي 100 ملك به مساحت 12.5 هكتار در دو سمت شرقي و غربي اين مسجد خريداري شده كه هزينه تملك آن ها بالغ بر 25 ميليارد ريال سعودي است.



| شناسه مطلب: 65855




نبوي مسجد توسعه



نظرات کاربران