تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین

تفکر، توسل و عمل صالح، سه راه رسیدن به یقین

آیت الله ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان در همایش دانشجویان با بیان اینکه یقین به معنی عقیده صد در صد است که احتمال اختلاف و شبهه در آن وجود نداشته باشد،گفت: اگر کسی می خواهد به یقین برسد سه راه پیش روی خود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، آيت الله ابوالحسن مهدوي عضو مجلس خبرگان در همايش دانشجويان دركربلا با بيان اينكه حدوث ايمان در وجود اشخاص با تفكر و استدلال حاصل مي شود، ادامه داد : براي رسيدن به درجات بالاي ايمان كه يقين نام دارد بايد تفكر كنيم.
وي "دانستن" را براي يقين كافي ندانست و گفت: دانستن صرفا رفع جهل مي كند اما رسيدن به يقين و اطمينان نيازمند سالها تفكر و تعمق است.
اين عضو مجلس خبرگان يكي از مصاديق تفكر را تامل در آيات الهي عنوان كرد و گفت: قرائت قرآن و تفكر در آيات الهي نيز بهترين راه خودشناسي و خداشناسي است كه انسان را به سوي تكامل پيش مي‌برد.
وي اظهار كرد: انسان به واسطه تفكر روي استدلال هاي عقلي حدودي از ايمان را كسب مي كند ولي براي رسيدن به درجات بالاي ايمان نيازمند عبوديت و بندگي خداوند است.
امام جمعه موقت اصفهان دومين راه رسيدن به يقين را توسل به اهل بيت (ع) دانست و با بيان اينكه اهل بيت ركن توحيد هستندف گفت: اهل بيت پيامبر (ص) به عنوان اركان توحيد يكي از راه هاي رسيدن به يقين هستند.
آيت الله مهدوي سومين راه رسيدن به يقين را عمل صالح ذكرر كرد و افزود: خداوند نور مطلق است و نور مطلق در دلي مي آيد كه نور باشد و دل بايد صاف و پاك باشد تا خدا را حس كند.
استاد اخلاق حوزه علميه با بيان اينكه يقين حصولي است و نمي تواند تحصيلي باشد، اضافه كرد: انسان به واسطه بندگي بستر وجودش را براي ظهور يقين آماده مي كند و به دليل اينكه يقين نور است، هرگز نمي تواند در وجود انسان گناهكار بروز و ظهور پيدا كند.


| شناسه مطلب: 67062




خبرگان مهدوي توسل



نظرات کاربران