نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به توافق نامه سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با وزارت حج عربستان گفت: امنیت و عزت زائران حج 96 تضمین شده است و ما مشکل خاصی برای برگزاری این مراسم عظیم نداریم.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش سراسري روحانيون كاروان هاي حج تمتع 96 با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكرسرپرست حجاج ايراني به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت پيش از ظهر امروز در تالار مفيد دانشگاه قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر دراين همايش درجمع روحانيون اعزامي به حج تمتع، با بيان آخرين وضعيت حج امسال ، روند راه اندازي حج سال 96 را بسيار دشوار و طولاني توصيف كرد.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به امضاي تفاهم نامه ميان سازمان حج وزيارت و وزرات حج عربستان، عنوان كرد: امسال علاوه بردستورالعمل هاي ابلاغي ، تفاهم نامه اي نيز با طرف سعودي امضا گرديد و همه مسائل مورد نظر در آن گنجانده وامنيت و عزت زائران حج 96 تضمين شده است و ما هيچ مشكلي براي برگزاري اين مراسم عظيم نداريم.
خواسته مردم و رهبري حج با عزت و كرامت است
سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه خواسته رهبري ، نظام ومردم برگزاري حج همراه با حفظ عزت، كرامت و سلامت مردم در سال‌هاي آينده بود،اظهار داشت: عربستان درمفاد اين توافق نامه تأكيد مي‌كند كه نيروهاي مادي و معنوي خود را براي راحتي، سلامت و امنيت درتمام اراضي مقدسه به كار مي‌گيرد و مورد ديگري كه در آن جا مطرح شد ويزا بود كه در ايران به صورت الكترونيكي براي زائران صادر خواهد شد.
وي تأكيد كرد: در اين توافق‌نامه مسائل بانكي و موضوع شهداي مسجدالحرام و منا نيز مورد توجه قرارگرفته است و ما در همين راستا كتابي از كل مستندات منا و مقاله اي درمورد ديه قتيل الزحام را كه در پژوهشكده حج تهيه شده است براي طرف سعودي ارسال كرديم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه مسأله فرودگاه جده نيز در گفت‌وگو با مسئولان وزارت حج عربستان بررسي شد، ابراز داشت: طبق اعلام طرف سعودي چهار سال زندان، هزار ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتي براي دو مامور خاطي پليس در نظر گرفته شده است و در خصوص برگزاري تجمعات در مكان هاي استقرار زائران ايراني هم مشكلي وجود ندارد ومراسم دعاي كميل نيزبه دليل مسايل امنيتي تنها امسال قرار است درهتل‌ها برگزار شود.
قول قطعي عربستان مبني بر حفظ امنيت زائران
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: وزيرحج عربستان درنامه خود قول داده است مشكلاتي كه وجود دارد به تدريج حل شود وبه طور كلي اين سند و اين تصميم جمهوري اسلامي موجب شد كه سفرحج عزتمندانه آغاز شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه كارشناسان سازمان حج در ماه هاي گذشته چند سفر به عربستان داشته اند، گفت: ما در حج گذشته هتل ها را اجاره كرده و پيش قسطي‌هايي هم داده بوديم كه مبالغ زيادي بود وبا وجودي كه حج سال گذشته تعطيل شد ولي توانستيم ضمن مذاكره با طرف هاي سعودي خسارتي ندهيم و پيش قسط هاي گذشته براي حج امسال ذخيره شد، همچنين نگراني در مورد تامين مسكن حجاج در مدينه هم با پيگيري‌هاي صورت گرفته حل شد و امروز مشكلي وجود ندارد.
وي عنوان كرد: در خصوص دارو و مواد غذايي نيز توافق شد كه بخشي از ايران ببريم و در مكه ، مدينه و مشاعر نيز تيم پزشكي جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند فعاليت كند.
وي با اين حال افزود: امسال انتظار داريم همه روحانيان با تمام وجود به صحنه بيايند و پيش بيني مي كنيم حج آرام و مسالمت آميزي داشته باشيم و سعودي‌ها نيزتاكنون همكاري‌ خوبي داشته‌اند و نگراني نداريم.
خطيب مكه صحبتي مبني بر هدربودن خون شيعه نكرده است
سرپرست حجاج ايراني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه يكي از مشكلات جدي حج امسال وضعيت داخلي است، از انتشار اخبار جعلي و دروغ در شبكه هاي مجازي براي مشوش كردن ذهن مردم و بازداشتن آنها از انجام اين واجب الهي به شدت انتقاد كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بعنوان نمونه گفت: مي‌گويند خطيب نماز جمعه مكه گفته خون شيعه هدر است در حالي كه ما خطبه‌هاي شش ماه اخير مكه و مدينه را پرينت گرفتيم و درهيچ يك از آنها چنين مطلبي نيامده است، البته پس از پيگيري متوجه شديم شخصي به نام حمزة المجاري خطيبي اردني است كه به اشتباه مي‌گويند خطيب مكه اين حرف را زده است.
وي ازاينكه برخي افراد با استفاده از ادبيات زشت به اين خطبا اهانت و در سايت‌ها به دروغ مطالبي را منعكس مي‌كنند ابراز تاسف كرد و افزود: چرا برخي مي‌گويند به جاي رفتن به حج به فقرا كمك كنيد و پول خود را درمسير حج مصرف نكنيد؟ در حالي كه حج واجب ديني و ركن اسلام است. به هيچ وجه برداشته نمي‌شود، به همين دليل به نظر مي رسد در پشت صحنه برخي از اين مسائل دستان مرموزي وجود دارد.
وي خطاب به حاضران گفت: براي دفاع از حج بايد كاركنيد و مراجع تقليد نيز تأكيد كردند كه خوف به وجود آمده مانع از وجوب حج نيست و حضرات آيات بسيار خرسند بودند كه امسال حج راه‌اندازي شده است.
وي با بيان اينكه نمي‌توان به قضيه امنيت حج خوشبينانه محض نگاه كرد، گفت: حتي توريست‌هايي كه وارد يك كشور مي‌شوند امنيت صد در صد براي آنها تامين نيست ، در قضيه حج نيز همين طور است و من و شما بايد مديريت و برنامه ريزي كنيم تا حجاج هيچگونه آسيبي نبينند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به حل شدن مسأله بيمه و امداد و نجات و بيان برنامه هاي فرهنگي براي زائران درحج امسال افزود: همه بايد در برنامه‌ريزي‌ها دقيق عمل كنيد، در حوزه‌هاي فرهنگي و پژوهشي نيز كارهاي خوب و زيادي صورت گرفته و نقش مديران و روحانيان بسيار برجسته است.
روابط سياسي ايران و عربستان مناسب نيست
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درپايان سخنان خود با تأكيد بر اينكه روابط سياسي دو كشور ايران و عربستان در شرايط نامناسبي است، تصريح كرد: ما اعلام كرده ايم كه حج از روابط سياسي دو كشور جداست و بايد با حضور دراين مراسم عظيم از ظرفيت بزرگ حج براي ارتقاي فرهنگ اسلام وتحكيم وحدت ميان مسلمانان استفاده كنيم و امسال به لطف خداوند اميدواريم تا حج خوبي داشته باشيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران