آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی

آسیب شناسی وحدت اسلامی در کتاب افراط گرایی مذهبی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت کتاب افراط گرایی مذهبی، تألیف علی اکبر کلانتری را منتشر کرد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، مؤسسه فرهنگي هنري مشعر، وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، كتاب افراط گرايي مذهبي (آسيب شناسي وحدت اسلامي)، تأليف علي اكبر كلانتري را با تدوين گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت منتشر كرد.
در بخشي از ديباچه اين اثر آمده است: اسلام، آخرين دين الهي براي بشر است. مسلمانان، چه شيعه و چه سني، با پايبندي به اين دين مقدس مي‌توانند راه رستگاري را بپيمايند و اقتدار دين اسلام را به جهانيان نشان دهند. روشن است كه عامل مهم اين اقتدار، وحدت و هم‌دلي امت اسلامي است.
بي‌ترديد، با تمسك به ريسمان الهي، مي‌توان برادري را ميان پيروان پيامبر رحمت و مهرباني، همگاني كرد؛ اما سوگمندانه بايد گفت كه گروهي به نام اسلام، با برداشت‌هاي ناصحيح و نامعقول از آيات و روايات راه افراط را پيش گرفته‌اند و موجب تفرقه در امت اسلامي شده‌ و راه را بر نفوذ دشمنان اسلام هموار كرده‌اند.
نويسنده كتاب مخاطب اين نوشتار را سنيان و شيعياني معرفي مي كند كه با تكيه بر برخي پيش‌داوري‌ها و بر اساس برخي برداشت‌هاي ناصحيح، بي‌آنكه مسائل را همه جانبه بررسي كنند و سخن مخالف را بشنوند، برادران مسلمان خود را تكفير مي‌كنند و آنان را مستحق مرگ و نيستي مي‌دانند.
كتاب افراط گرايي مذهبي در سه فصل: سخني مشفقانه با افراط گرايان سني، سخني مشفقانه با افراط گرايان شيعه و سخني مشفقانه با هر دو گروه تنظيم شده است كه در فصل نخست مباحثي همچون مسلمان بودن شيعه، مشرك نبودن شيعه، پيدايش تشيع، شيعه و بدعت، شيعه و تقيه، قرآن و شيعه، شيعه و غاليان، افترا بودن سخن آنان و شيعيان واقعي مطرح مي شود.
در فصل دوم نيز مطالبي همچون اهانت به مقدسات ديگران از نگاه قرآن و سنت، اهل سنت حلال زاده اند، محترم بودن همه همسران پيامبر، دستور اكيد امامان شيعه به خوش رفتاري با غير شيعيان و خوش رفتاري با غير مسلمانان، قمه زني چرا؟ و بررسي مستندات قمه زنان مطرح شده است.
همچنين سر به محمل كوبيدن حضرت زينب سلام الله عليها، روايت خالد بن سُدير و قمه زني نوعي حجامت است، از مباحثي است كه ذيل عنوان بررسي مستندات قمه زني به آنها پرداخته شده است.
نويسنده در فصل پاياني اين اثر ذيل عنوان هاي «قرآن و تفرقه»، «سنت و تفرقه» و «اسلام، دين عدالت و اعتدال است»، تلاش مي كند سخني مشفقانه با هر دو گروه از افراط گراياني داشته باشد كه با برداشت هاي ناصحيح و نامعقول از آيات و روايات راه افراط را پيش گرفته اند و موجب تفرقه در امت اسلامي شده، راه را براي نفوذ دشمنان اسلام همواره كرده اند.
مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت كتاب افراط گرايي مذهبي (آسيب شناسي وحدت اسلامي)، تأليف علي اكبر كلانتري را در قطع رقعي و 169 صفحه منتشر و روانه بازار نشر كرده است.


| شناسه مطلب: 68359




تازه هاي نشر وحدت



نظرات کاربران