خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال

خدمت رسانى پرستاران باتجربه در حج تمتع امسال

معاون حج و عمره‌ مرکز پزشکی حج و زیارت از نحوه انتخاب پرستاران و حضور آنها در حج تمتع امسال خبر داد.

پيرحسين كوليوند معاون حج و عمره‌ مركز پزشكي حج و زيارت و سرپرست اورژانس كشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بيان اينكه آزمون و مصاحبه‌ پرستاران حج مصاحبه‌ي علمي و عملي پرستاران اعزامي به حج روز پنج شنبه برگزار مي‌شود، گفت: همه ساله از بين پرستاران مشتاق خدمت به ضيوف الرحمن تعدادي كه سابقه تشرف به عمره و عتبات داشته و نمرات ارزشيابي خوبي دارند انتخاب و از بين آنان كادر پرستاري حج انتخاب مي‌گردد.
وي افزود: اين پرستاران در سايت مركز پزشكي حج و زيارت ثبت‌نام كرده‌اند و توفيق خدمت به زائران امام حسين (ع) در كربلاي معلي و عتبات عاليات با عملكرد خوب را نيز داشته‌اند.
كوليوند اظهار كرد: براي انجام مصاحبه از اعضاي كميته پرستاري مركز حج و زيارت دعوت شد تا بر اساس استانداردهاي لازم، پرستاران را براي اعزام به عربستان انتخاب كنند.
وي با اشاره به انتخاب دقيق‌تر و سختگيرانه‌تر نيروهاي پرستاري براي اعزام به حج تمتع امسال افزود: باتوجه به افزايش تعداد زائرين حج سال جاري و عدم افزايش سهيمه‌ نيروهاي بهداشتي و درماني، امسال مجموع پرستاراني كه امكان اعزام به حج را خواهند داشت، همانند سالهاي قبل خواهد بود.
معاون حج و عمره‌ مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: با توجه به مشاهدات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از شرايط مدينه و مكه نظير افزايش حجم پياده روي زائران، مسير توقف اتوبوس‌ها تا مسجد الحرام،همچنين اطراف مسجد النبي و ساخت و سازهاي در حال انجام و سخت شدن شرايط براي زائران به ويژه براي زائراني با سن و سال بالا، سعي بر اين شد تا تدابير خاصي براي انتخاب پرستاران انديشيده شود.
وي بيان كرد: همواره سعي كرده ايم تا از برخي انحصارهاي خاص در انتخاب پرستاران خارج شويم و كار به صورت توزيع كشوري انجام شود.
كوليوند تركيب اعزام پرستاران با تجربه و سال اولي را ۹۰ به ۱۰ درصد عنوان كرد و گفت: امسال با توجه به وضعيت خاص حج به دليل يكسال تعطيلي نمي‌شود همانند سالهاي گذشته نيروهاي سال اولي بيشتري اعزام كرد.
وي افزود: البته اگر كسي ۲ بار يا ۳ بار به حج اعزام مي‌شود و در ايام تمتع شركت مي‌كند به اين معنا نيست كه هر بار اعمال حج را بجا مي‌آورد بلكه تنها همان سال اول اين اعمال به جا آورده مي‌شود و اين افراد يك عمره مفرده‌اي را بجا مي‌آورند و بقيه وقت خود را صرف خدمت رساني به زائران مي‌كنند كه به عنوان حاجي اعزام نمي‌شوند.
معاون حج و عمره‌ مركز پزشكي حج و زيارت اظهار كرد: براي اين گزينش نيز شاخصه هايي نظير دفعات تشرف، توزيع استاني، سطح علمي، ميزان مهارتهاي فردي و اخلاق و ارتباط مناسب با بيماران در نظر گرفته مي‌شود.
وي يادآور شد: با توجه به تاكيدات هميشگي نماينده‌ ولي فقيه در امور حج و زيارت به نوع خدمت رساني مطلوب به زائرين تمام سعي خود را بكار مي‌بريم كه نيروهايي كه شهره اخلاق، ارتباط، تحرك و پويايي هستند به عنوان افراد با تجربه به حج اعزام شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران