نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان

نزول نخستین صحیفه آسمانی در ۲۷ رمضان

نخستین صحیفه آسمانی در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان بر حضرت آدم ابوالبشر نازل شد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، در چنين روزى ده صحيفه كه نخستين مكتوبه آسمانى است بر حضرت آدم (عليه السلام) نازل شد.
بر اساس تعدادي از روايات كه شيعه و سني از رسول خدا (ص) نقل كرده اند، خداوند در مجموع ۱۰۴ كتاب بر پيامبران خويش نازل فرموده كه ده كتاب از آن ها، تنها بر آدم (ع) نازل شده است.
مجموع كتابهايي كه خداوند بر انبياي خود نازل كرده است يكصد و چهار كتاب بود كه بر طبق حديثي ۱۰ صحيفه بر حضرت آدم (ع) نازل شد و ۵۰ صحيفه بر حضرت شيث (ع) و ۳۰ صحيفه بر حضرت ادريس (ع) و ۱۰ صحيفه بر حضرت ابراهيم (ع) نازل گرديد و جمعا يكصد صحيفه مي‌شود و آن چهار ديگر تورات و انجيل و زبور و قرآن است.
در روايتي كه از سيد بن طاووس در سعد السعود نقل شده، خداي تعالي كتابي به لغت سرياني بر حضرت آدم نازل كرد كه در ۲۱ ورق بود و آن نخستين كتاب نازل شده از سوي خداوند بركره زمين بود.
طبري، ابن اثير و مسعودي در كتاب‌هاي خود ذكر كرده اند كه خداوند ۲۱ صحيفه بر آدم نازل فرمود و ابوذر روايت كرده اند كه رسول خدا فرمود: «آدم از كساني بود كه خداوند حكم حرمت مردار، خون و گوشت خوك را با حروف معجم در ۲۱ ورق بر وي نازل فرمود».


| شناسه مطلب: 68849




ماه رمضان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران