همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج، توسط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و با همکاری مدیریت حج و زیارت با حضور حدود 900 نفر از زائران حج تمتع در روز سه شنبه 30 خرداد 96 در امام زاده محمد عابد اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اراك، در ابتداي اين همايش حجت الاسلام آخوندي مسئول بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي ضمن عرض خوش آمد گويي به زائران درخصوص مسائل مربوط به فعاليت هاي فرهنگي بعثه به ايراد سخنراني پرداخته و به لزوم استفاده حداكثري زائران از فضاي معنوي حج در اين سفر تأكيد كرد.
وي تصريح كرد: زائران در كلاس هاي آموزشي قبل از سفر حضوري پررنگ داشته تا بتوانند با اسرار و معارف و مناسك آشنا و درنتيجه استفاده بهينه از اين سفر معنوي داشته باشند .
در ادامه اين همايش جناب آقاي اسكندري مدير محترم حج و زيارت استان ضمن خير مقدم به زائرين در گزارشي كوتاه به تشريح عمليات حج پرداخت.
ايشان ضمن اظهار خرسندي از بابت اينكه به عنوان اولين سخنراني خود در سمت مديريت حج و زيارت استان مركزي افتخار اين همايش بزرگ و در اين مكان مقدس نصيبشان گرديده، به ارائه مطالبي در رابطه با حج امسال پرداخته و خاطر نشان نمودند كه امسال براي اولين بار سازمان حج و زيارت اقدام به عقد قرارداد با دولت سعودي در رابطه با خواسته هاي به حق زائرين از جمله تامين امنيت نموده است.
وي با بيان اينكه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت همچون دو بال در خدمت زائرين عزيز اقدام ميكنند، اشاره كردند كه بعثه مقام معظم رهبري در امور فرهنگي و سازمان حج و زيارت در امور اجرايي به زائران محترم انجام وظيفه مي كنند.
پس از مداحي ذاكر اهل بيت حاج هادي طيبي ، سخنران اصلي اين همايش حجت الاسلام والمسلمين الهامي نيا به ايراد سخن پرداخت .
وي با اشاره به آيه 125 سوره بقره و حديثي ازحضرت امام صادق (ع) كه جناب مفضل به امام عرضه مي دارد 40 سال است راجع به حج از شما سوال مي كنم و شما حرف هاي تازه تري بيان مي فرماييد كه امام (ع) فرمودند خانه اي كه دو هزار سال قبل از آدم خلق گرديده چگونه مي توان با 40 سال مطالبش را تمام كرد .
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به بيان مطالبي مشروح و مفصل درخصوص اسرار و معارف احرام ، تلبيه ، طواف و نماز پرداخت و همچنين تأكيد كرد شناخت زائران از اين اسرار و معارف در راستاي انجام فريضه عبادي حج مي تواند ضامن حجي مقبول و سعي مشكور باشد .
در اين همايش كه جهت بيان اسرار و معارف حج و همچنين آداب حضور در حرمين شريفين برگزار شد، در حدود 900 نفر از زائران استان مركزي كه براي حج تمتع امسال به سرزمين وحي اعزام خواهند شد حضور داشتند كه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ميهمان سفره كريمانه افطار و شام بودند .
شايان ذكر است، دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي با همكاري مديريت حج و زيارت استان، در راستاي معرفت افزايي زائران در زمينه اسرار، معارف و آداب حضور در حرمين شريفين و همچنين آگاهي از مناسك حج ابراهيمي اين همايش را در روز سه شنبه 30 خرداد 96 در امام زاده محمد عابد اراك برگزار نمود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران