اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی

اعلام آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی

هیاتی از فرهیختگان هنر و فرهنگ کشورمان که به منظور توسعه روابط فرهنگی و هنری با کشور همسایه عراق، به بغداد سفر کرده اند، از آمادگی ایران برای ساخت آثار فاخر سینمایی و هنری درباره اربعین حسینی خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، 'داريوش رضواني' مشاور معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه سرپرستي اين هيات را بر عهده دارد، در جلسه اي با قائم مقام وزارت فرهنگ، گردشگري و آثار تاريخي عراق، گفت كه هنرمندان ايراني آمادگي دارند در يك كار مشترك با همكاري هنرمندان عراقي، اينگونه آثار فاخر سينمايي و هنري را توليد كنند.
وي در اين جلسه در محل ساختمان وزارت فرهنگ، گردشگري و آثار تاريخي عراق گفت كه زيارت باشكوه اربعين حسيني در سطح دنيا بي نظير است و مي توان، دستمايه كم نظيري براي ساخت آثار ماندگار سينمايي و هنري باشد.
به گفته وي، با ساخت اين گونه كارهاي مشترك فرهنگي و هنري مي توان به شيواترين شكل، پيام اربعين حسيني را به سراسر دنيا رساند.
'جابر الجابري' قائم مقام وزارت فرهنگ، گردشگري و آثار تاريخي عراق نيز از اين پيشنهاد استقبال كرد و گفت كه در ديدار اخيري كه با مراجع عظام در نجف اشرف داشته، به موفقيت هاي چشمگيري كه ايران در زمينه سينما در سطح دنيا به دست آورده، اشاره كرده است.
وي خاطر نشان كرد كه حضور بيش از 20 ميليون نفر از اقوام و ملل مختلف دنيا در زيارت اربعين حسيني، آن را در سطح جهان به يك حادثه كم نظير تبديل كرده و ضروري است كه در حوزه سينما و هنر، اين اتفاق بزرگ، به شيوه اي هنرمندانه ثبت و ضبط شود.
به گفته وي، سينماي ايران در سطح جهان توانسته است كه ، پيام، رويكرد و ديدگاه تازه اي ارائه كند و همين امر باعث شده كه سينماي ايران در سطح بين المللي مورد توجه قرار گيرد.
در اين ديدار رضواني همچنين از آمادگي ايران براي همكاري در زمينه چاپ و نشر كتاب هاي دانشگاهي، درسي و عمومي خبر داد و گفت كه ايران در بخش و چاپ و نشر، پيشرفت هاي خوبي به دست آورده است.
وي همچنين از از جابر الجابري براي شركت در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دعوت رسمي به عمل آورد و الجابري از اين دعوت استقبال كرد.
هيات فرهنگي و هنري ايراني كه با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق به بغداد سفر كرده است، همچنين با مسوولاني از عتبات عاليات در عراق و مسوول چاپ و نشر در وزارت فرهنگ عراق نيز ديدار و گفت وگو كرده است.




نظرات کاربران