یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید

یاداشت گسترش همکاری های هوایی عراق و ایران را از فرودگاه نجف آغاز کنید

روز گذشته موافقتنامه ای میان آقایان کاظم الحمامی وزیر حمل و نقل عراق و علی عابد زاده معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران به امضا رسید که بر اساس یکی از بندهای آن قرار بر این شد تا مقامات و سازمان های مربوط زمینه را برای افزایش پرواز بین دو کشور فراهم کنند.

پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت: در اين موافقتنامه كه خبر آن بطور خلاصه از طرف پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي منتشر شده، همچنين دو طرف تلاش خواهند كرد تا تسهيلات تازه اي را براي سفر هوايي زائران ايراني به عراق ايجاد كنند.
امضاي اين موافقتنامه مي تواند به عنوان فالي نيك در افزايش همكاري هاي حمل و نقلي دو كشور بويژه در بخش هوايي تفسير شود اما نبايد از نظر دور داشت كه در شرايط كنوني وجود برخي موانع موجب كندي و در مواردي توقف برخي همكاري ها در بخش حمل نقل هوايي شده كه بايد از اين فال نيك براي رفع آن كمك گرفت.
به عبارتي ؛ سالانه دهها هزار زائر ايراني از طريق زمين و هوا به عتبات عاليات سفر مي كنند كه البته سفرهاي هوايي بخش قابل توجهي از اين چرخه را به خود اختصاص داده است. اين سفرهاي هوايي طي سالهاي اخير از شهرهاي مختلف ايران آغاز مي شد و با فرود در فرودگاه بغداد و نجف پايان مي گرفت كه رضايت زائران ايراني را در بر داشت.
اما طي چند ماه اخير با وضع مقررات تازه در فرودگاه نجف و افزايش برخي هزينه ها نسبت به قبل و تداوم هزينه هاي غيرمعقول گذشته از جمله افزايش عوارض خدماتي و امنيتي و دريافت مبالغي تقريبا غير متعارف از ايرلاين هاي ايراني ،اين رضايت به نارضايتي و ناخشنودي شركتهاي هواپيمايي و به تبع آن زائران ايراني عتبات تبديل شده است. در پي اين نارضايتي، شركتهاي هواپيمايي پرواز خود را به نجف قطع و به بغداد منتقل كرده اند.
با اين اوصاف؛ به نظر مي رسد حال كه دو طرف ايراني و عراقي بر گسترش همكاري ها و ايجاد تسهيلات براي زائران عتبات تاكيد دارند، فرودگاه نجف و امكان فرود هواپيماهاي ايراني با شرايط آسان تر بايد در دستور كار دو طرف بويژه طرف عراقي قرار گيرد.
هرچند مقامات عراقي وضع مقررات پولي را در فرودگاه نجف متاثر از مديريت بخش خصوصي در اين فرودگاه مي دانند اما دولت عراق به عنوان متولي اصلي كار مي تواند گامهاي موثري در تسهيل پرواز شركتهاي ايراني به اين فرودگاه بردارد.
منبع:


| شناسه مطلب: 72789




نجف هواپيما



نظرات کاربران