راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است

راشد یزدی: تجمل‌گرایی یک آفت است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در جمع پرشور زائرین اهل بیت(ع) در سرداب علقمی حرم حضرت عباس(ع) گفت: پیامبران و اولیاء الهی آمدند تا انسان‌ها را از وابستگی‌های دنیوی نجات دهند، از زمین بکنند و به افلاک ببرند و یکی از بلاهای آخر الزمان، افزایش وابستگی‌های دنیوی، دنیاگرایی، تجمل گرایی و حرام خواری است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در جمع زائرين عتبات عاليات در سرداب علقمي حرم حضرت عباس(ع) گفت: همان‌طور كه در حقوق اجتماعي اصل بر برائت است در علم اخلاق نيز اصل بر خوبي و پاكي انسان‌هاست و انسان ها براي بهشت خلق شدند اما بعضي‌ها از راه بهشت منحرف مي‌شوند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در ادامه به مفهوم توفيق اشاره و گفت: يك سري الطاف الهي در ذيل اين توفيق نهفته است كه اولين آنها هدايت است. هدايت از سه طريق پيامبر درون يا عقل، پيامبران برون و رسولان الهي و هم از طريق مجاهدات نفساني به دست مي‌آيد. دومين اين الطاف رشد است. رشد يك نيرويي است كه در وجود انسان كه انسان در اثر زحمت كم، بهره زياد مي برد. سومين لطف هم اين است كه بين گناه گناه و انسان سدي قرار مي گيرد و چهارمين لطف هم مقام مقدس عصمت است كه هرگز فكر انحراف هم به آن دست نمي دهد.
حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خداوند غرايز مختلفي درون انسان قرار داد تا وسيله حركت انسان بشود اما بايد مراقب باشيم كه اين غرايز منحرف نشوند. و عقل معاش و حب دنيا ما را از ياد خدا و آخرت غافل نكند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در پايان به زائرين توصيه كرد: تعادل قواي درون خود را حفظ كنند، از حرص و طمع بپرهيزند چرا كه هر چيزي كه زياد شود به ضد خودش تبديل مي شود و پيامبران آمدند كه ما را به بالا ببرند و از زمين بكنند، پابند زمين نباشيد تا بتوانيد در افلاك سير كنيد و از بلاهاي آخر زمان همين افزايش وابستگي دنيوي، تجمل گرايي و حرام خواري است.




نظرات کاربران