طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود

طرح سفرهای ارزان به عتبات اجرا می‌شود

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت از آغاز سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات در قالب طرح موکب با نرخ حدود 900 هزار تومان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مرتضي آقايي در گفت و گو با خبرنگار حج و زيارت ايرنا با بيان اينكه اين سفرها در قالب بسته هاي حمايتي به خصوص براي اقشار كم در آمد طراحي شده و زمان اجراي آن از نيمه اول ماه مبارك رمضان است، افزود: نرخ تعيين شده در طرح موكب از 800 تا 900 هزار تومان متغير خواهد بود.
وي اظهار داشت: علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام و اعزام به عتبات در قالب طرح موكب به يكي از دو هزار و 600 دفتر زيارتي در سراسر كشور و يا پايگاه اينترنتي اين سازمان حج و زيارت مراجعه كنند.
آقايي با تاكيد بر اينكه در اجراي اين طرح بسته هاي سفر شش شب و هفت روز در نظر گرفته شده است، گفت: در اجراي اين طرح، زائران حسيني دو شب اول را در شهر مقدس نجف اشرف، سه شب در كربلاي معلي و روز پاياني را در كاظمين به سر خواهند برد.
وي همچنين در خصوص سفر به شهر سامرا و زيارت حرم مطهر امامين عسكريين (ع) نيز گفت: با توجه به اينكه در اين بسته هاي حمايت، اعزام به اين شهر مقدس ديده نشده است، در صورت تمايل زائران به سفر به اين شهر بايد هزينه سفر ياد شده را جداگانه پرداخت كنند.
مدير كل دفتر برنامه ريزي سازمان حج افزود: علاقه مندان براي سفر به سامرا بايد معادل پنج دلار را براي اعزام و برابر همين مبلغ را نيز براي امنيت پرداخت كنند.
وي با بيان اينكه سفر به عتبات طرح موكب به صورت زميني خواهد بود، خاطر نشان كرد: در اجراي اين طرح روزانه هزار نفر به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.
آقايي با بيان اينكه به دليل استقبال مردم، فقط تا پايان ماه مبارك رمضان اعزام به عتبات تا 2500 نفر افزايش خواهد داشت، گفت: به منظور ارايه تسهيلات به زائران نيز 60 درصد هزينه سفر در قالب وام با بازپرداخت 12 قسط به متقاضيان (حدود 420 هزار تومان) پرداخت خواهد شد.
وي گفت: در اجراي طرح موكب همه استانداردهاي لازم پوششي از قبيل بيمه، امنيت، خدمات، تغذيه و غيره ديده شده است.
وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح كانون هدف ما متمركز بر ارايه تسهيلات و خدمات به اقشار كم برخوردار و كم در آمد جامعه خواهد بود.


| شناسه مطلب: 88599




عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران