بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین

بانک‌های توزیع دینار برای زائران اربعین

زائران اربعین می‌توانند در پایانه‌های مرزی در کنار دریافت ریال از کانال‌های بانکی برای تامین دینار عراق نیز استفاده کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل از ايسنا ، تامين ارز براي زائران اربعين يكي از مسايلي است كه هر ساله با توجه به حجم بالاي درخواست در زمان مربوطه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. تا سال گذشته كه ارز مسافرتي حذف نشده بود زائران مي‌توانستند تا ۲۰۰ دلار را با نرخ مبادله‌اي دريافت كنند، اما براي سال جاري توزيع دلار مبادله‌اي به روال قبل انجام نخواهد شد. براين اساس زائران مي‌توانند ارز مورد نياز خود را از بازار آزاد و در واقع از صرافي‌ها تهيه كنند.
اما در جريان هماهنگي‌هايي كه براي ارائه خدمات بانكي در پايانه‌هاي مرزي به ويژه در استان‌هاي محل تردد زائران انجام شده است، برخي بانك‌ها نسبت به ارائه دينار به زائران اقدام كرده‌اند.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد بانك تعاون اسلامي به عنوان تنها بانك عراقي داراي شعبه در ايران كه البته با بانك اقتصاد نوين همكاري مي‌كند توزيع دينار عراق را در باجه‌هاي مرزي مهران (پل زائر) و شلمچه (پايانه مسافري) انجام خواهد داد. البته اين ارز با قيمت آزاد و نرخي كه در هر روز تعيين مي‌شود و بدون محدوديت به زائران ارائه مي‌شود. همچنين طبق اعلام بانك تعاون اسلامي زائران مي‌توانند با استفاده از كارت‌هاي بانكي عضو شتاب از طريق پايانه‌هاي فروش اين بانك در شهرهاي كربلا، نجف و كاظمين بدون نياز به پول نقد خريد كنند.
ديگر بانكي كه توزيع دينار را در پايانه‌هاي مرزي انجام خواهد داد بانك شهر است كه از طريق باجه‌هاي اين بانك و بدون كارمزد در چهار پايانه مرزي در ايام اربعين زائران مي‌توانند دينار دريافت كنند. مرزهاي خسروي، مهران، شلمچه و چذابه محل استقرار خودپردازهاي ثابت و سيار و استقرار پيشخوان‌هاي شهرنت اين بانك است كه قابليت پرداخت دينار را خواهد داشت.
اما در مجموع تمامي بانك‌ها براساس هماهنگي كه بانك مركزي بين شبكه بانكي انجام داده است خدمات ويژه‌اي را در مدت سفر اربعين به زائران ارائه مي‌كند به طوري كه زيرساخت‌ها و امكانات لازم براي خدمات بانكداري الكترونيك در مناطق مرزي آماده شده و در يكي از برنامه‌ها سقف برداشت خودپردازها از بانك‌ها از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان افزايش يافته است. البته اين تغيير در خودپردازهاي بانك‌هاي مستقر در ايلام، كرمانشاه و خوزستان اعمال مي‌شود.
در رابطه با تامين وجه نقد مورد نياز زائران نيز بانك مركزي چندي پيش اعلام كرد تاكنون بانك‌ها در استان‌هاي مربوطه اعلام نياز ۲۰۰ ميلياردي داشتند كه اين بانك آمادگي دارد تا بيش از ۴۰۰ ميليارد تومان را تامين كند.


| شناسه مطلب: 88620




عتبات اربعين



نظرات کاربران