حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار

حملات جدید علیه مسلمانان در میانمار

یکی از افسران پلیس میانمار از به آتش کشیده شدن یک مسجد، یک یتیم‌خانه و مغازه مسلمانان در شمال غرب این کشور توسط بوداییان خبرداده و گفت: این اقدام پس از گسترش شایعه‌ای مبنی بر سوزانده شدن یک زن بودایی توسط یک مرد مسلمان صورت گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، براساس گزارش اين مامور پليس و شاهدان عيني، در جريان درگيري‌ها و خشونت‌هاي شب گذشته در شهر "لاشيو" واقع در شمال شرق ميانمار هيچكس كشته نشده است.
درگيري‌ها و خشونت‌هاي مرگبار قومي ميان بوداييان و مسلمانان از سال گذشته ميلادي در بخش‌هايي از ميانمار آغاز شده و محل اصلي شروع اين درگيري‌ها منطقه غرب ميانمار بوده است.
اين درگيري‌هاي خشونت‌بار جديد باعث تقويت شك و ترديدها در اين باره خواهد شد كه تين سين، رئيس جمهوري ميانمار نمي‌تواند يا نمي‌خواهد در مقابل اين خشونت‌ها اقدامي انجام دهد.
خبرگزاري رويترز نيز در بخشي از گزارش‌ خود درباره خشونت‌هاي شب گذشته آورده كه منطقه درگير يك ناحيه كوهستاني نزديك مرز چين است.
دولت ميانمار همچنين قانون اضطراري را كه به بخش 144 معروف است، اعمال كرده تا به وسيله آن از برگزاري تجمعات، راهپيمايي‌ها و سخنراني‌ها جلوگيري كند و ممانعت به عمل آورد.




نظرات کاربران