رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد

رییس جمهور منتخب بر گسترش همکاری ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرد

رییس جمهور منتخب ملت ایران مناسبات «دولت تدبیر و امید» را با کشورهای حوزه خلیج فارس استراتژیک دانست و گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایه و برادر ما هستند اما عربستان علاوه بر اینکه برادر و همسایه ماست قبله گاه مسلمین نیز در آن کشور قرار دارد و ما رابطه بسیار نزدیک فرهنگی، تاریخی و منطقه‌ای با هم داریم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر حسن روحاني كه در نخستين كنفرانس خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي در كسوت رييس جمهوري منتخب ملت سخن مي‌گفت در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه درباره پيام تبريك پادشاه عربستان و رابطه تهران و رياض پرسيد گفت: اولويت دولت در سياست خارجي روابط دوستانه و نزديك با همه همسايگان است. با ۱۵ كشور همسايه يك رابطه بسيار نزديك با حسن همجواري، دوستي و بر اساس احترام و منافع متقابل خواهيم داشت.
وي افزود: كشور‌هاي حوزه خليج فارس بويژه عربستان از اهميت استراتژيكي در سياست خارجي ايران برخوردارند و سالانه صدها هزار نفر از ايران براي زيارت خانه خدا به عربستان سفر مي‌كنند.
وي گفت: بنده خوشحال هستم از اين جهت كه اولين تفاهم امنيتي بين ايران و عربستان را در سال ۱۳۷۷ امضا كردم لذا اميدوارم در دولت آينده روابط و تعامل بسيار خوب با همسايگانمان از جمله عربستان داشته باشيم.
دكتر روحاني در پاسخ به سوالي درباره سياست خارجي دولتش گفت: دولت جديد احساس مي‌كند فرصت جديدي براي تعامل در سطح بالا با دنيا به وجود آمده است و اين فرصت را مردم با حضور و مشاركت خود در انتخابات فراهم كرده‌اند.
وي با بيان اينكه رابطه و تعامل با كشورهاي دنيا با احترام متقابل منتج مي‌شود گفت: تعامل بر اساس احترام مقابل سياست اين دولت است و اين اقدام نه تنها به نفع ايران بلكه به نفع ساير كشور‌ها نيز مي‌باشد.
نخستين كنفرانس خبري دكتر حسن روحاني كه از چند شبكه تلويزيوني داخلي و خارجي مستقيم پخش مي‌شد بازتاب گسترده اي در رسانه‌هاي جهان داشت.
ناظران سياسي پيش بيني كرده اند مناسبات دولت يازدهم با كشورهاي همسايه و عربي گسترش چشمگيري خواهد داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران