چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟ چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟

چگونه می توانیم به مقام حضرت عباس برسیم؟

این مقامی که حضرت عباس(علیه السلام) به آن دست یافت مختص ایشان نیست، بلکه هرکس که به این درجه از اطاعت پذیر برسد، دنیا خود را مقدم بر آخرت نداند و مطیع امر الهی باشد، او نیز چنین درجاتی را پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين فرشاد يزدي، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع زايران ايراني در حرم حضرت ابوالفضل العباس(عليه السلام) در كربلاي معلا به بيان شخصيت آقا قمر بني هاشم پرداخت و گفت: در روايتي آمده است وقتي از اميرمومنان علي(عليه السلام) سئوال مي شود كه واجب چيست و واجب تر كدام است؟.
حضرت فرمود، واجب اطاعت از خداست و واجب تر ترك گناه است. همچنين ايشان مي فرمايند، آنچه كه انسان را عزيزتر مي كند سعادت دنيا و آخرت تان را تامين مي كند مطيع خدا شدن است.
يكي از كساني كه به اين مقام بزرگ رسيد، حضرت زهرا(سلام الله عليها) بود، چون پدرش فرمود: ايشان تمام خواسته هاي خدا را بر خواسته هاي خودش مقدم مي داشت.
حضرت ابوالفضل العباس(عليه السلام) نيز به اين همه از اوج و مقامات رسيد، به جاي كه پدرش مي فرمايد، ابوالفضل فرداي قيامت چشم هاي پدرت به نور تو روشن است، همچنين امام حسين (عليه السلام) به خاطر علاقه زيادي كه به حضرت عباس داشت مي فرمايد جان حسين به قربانت كه نشان از عشق و علاقه خاص آن حضرت به قمر بني هاشم است.
با طرح اين سئوال كه چرا حضرت عباس(عليه السلام) اين همه مقام پيدا كردند و چنين خطاب هاي درباره ايشان آمده است، اظهار داشت: همه اينها به اين دليل است كه ايشان مطيع خدا و امام زمان خود بود و براي برتري جوي خدا با الفاط اين كه من حسن فرزند علي هستم مه فرزند علي هستم. هرگزي چنين برتري را براي خود قائل نمي شد.
اطاعت از خدا و رسول خدا و جانشين به حق ايشان حضرت عباس(عليه السلام) را به اين مقام رسانده بود.
اين مقامي كه حضرت عباس(عليه السلام) به آن دست يافت مختص ايشان نيست، بلكه هركس كه به اين درجه از اطاعت پذير برسد، دنيا خود را مقدم بر آخرت نداند و مطيع امر الهي باشد، او نيز چنين درجاتي را پيدا خواهد كرد.  




نظرات کاربران