آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است
آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بَقیع، عاشورای دوم است

آیت‌الله سبحانی در نوشتاری به مناسبت ۸ شوال سالروز تخریب بَارگاه ملکوتی ائمه بَقیع (ع) به دست وهابیون تَکفیری، تصریح کرد: هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بَقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نوشتار آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد بدين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
سالروز تخريب بارگاه ملكوتي اهل بيت نبوت، و هتك حرمت مراقد امامان معصومين در بقيع، عاشوراي دوم است و بايد مسلمانان جهان به ويژه شيعيان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان اين جنايت به گوش جهانيان برسانند.
لشكر جهل و ضلالت، در چنين روزي، با بيل و كلنگ نصب و عداوت به حرم شريف ائمه چهارگانه و ديگر وابستگان خاندان رسالت در بقيع يورش برده و آنها را با خاك يكسان كردند.
بار ديگر عمل زشت و نفرت بار متوكل عباسي را در تخريب گنبد و بارگاه حسيني و شخم زدن زمين آن را تكرار كردند «يُريدُونَ لِيُطفِئُوا نُور الله واللهُ مُتِمٌ نُورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرُون »
قرآن مجيد، مسلمانان جهان را به ترفيع و تكريم بيوتي كه مركز حمد و تسبيح الهي است، دعوت مي‌نمايد و مي‌فرمايد: «في بُيُوتٍ أَذن الله أَن تُرفَعَ». جلال الدين سيوطي در كتاب «درّمنثور» مي‌نويسد: پيامبر اكرم (ص) اين آيه را در مسجد تلاوت كرد. مردي پرسيد مقصود از اين «بيوت» چيست؟ پيامبر (ص) فرمود: «خانه‌هاي پيامبران است». در اين هنگام، ابوبكر در حالي كه به خانه حضرت زهرا (س) اشاره مي‌كرد، پرسيد: آيا اين خانه هم از آنهاست؟ حضرت فرمود: « نعم من افاضلها» (يعني آري از برترين و والاترين آنهاست)
مرقد عسكريين (ع) كه به دست همين عاملان ويران گشت، خانه‌هاي آنان بود كه در آن، امامان و مادر گرامي ايشان، خدا را عبادت كرده و به حمد و ثناي او مي‌پرداختند. متاسفانه به جاي ترفيع و تعمير، منهدم گرديد.
رسم خردمندان جهان، حتي رسم پيروان شرايع پيشين اين بود كه قبور بزرگان و پيامبران را تكريم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، اداي احترام مي‌كردند و هم اكنون قبر خليل‌الرحمن در فلسطين اشغالي، و قبور ديگر پيامبران و اوصياي آنان در كشورهاي اردن و سوريه و مصر و عراق گواه اين مطلب است.
متاسفانه اعراب نجد، از فرهنگ اسلامي دور بوده و به جاي عمل به آيه «قُل لا اساَلكُم عَلَيهِ أَجراً إلا المَوَدّهَ فِي القُربي» به دشمني برخاسته و آثار آنان را همراه با آثار ده‌ها وابسته به خاندان رسالت و ديگر بزرگان دين، منهدم كردند.
روزي نيست كه در حرمين شريفين آثار اسلامي تازه‌اي به بهانه توسعه حرمين نابود نگردد و چيزي نمي‌گذرد كه شهرهاي مكه مكرمه و مدينه منوره به صورت دو شهر غربي به تمام معني درآيند.
مسلمانان جهان، از حاكمان نجد و حجاز مي‌خواهند حريت و آزادي را به حرمين شريفين بازگردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بيت (ع) قبور آنان را تجديد بنا كنند و همه طوايف اسلامي را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهي براي همه "حرم امن" گردد.»


| شناسه مطلب: 62204




جعفر سبحاني بقيع



نظرات کاربران