«بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید «بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید

«بهشت ماندنی است» را آنلاین ببینید

همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) نخستین مستند تاریخی پژوهشی در خصوص تخریب این قبرستان با عنوان «بهشت ماندنی است» در پایگاه اطلاع رسانی حج بارگذاری شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين اثر هنري با گويندگي ميثم آقابيگي، مجيد نظيمي آراني و ميثم نمكي آراني اجرا شده است.
اين مستند كه با شيوه اي پژوهشي و تاريخي، فاجعه تخريب قبرستان بقيع توسط وهابيون را روايت مي كند، بارها از شبكه هاي مختلف رسانه ملي به تصوير كشيده شده است.
دراين مستند حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسگر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و محمد مهدي صاحب الفصول به بيان واقعه تخريب قبور ائمه بقيع مي پردازند و همچنين تصاوير و اطلاعات جديدي در خصوص اين فاجعه تخريب ارائه مي شود.
كارگرداني اين مستند را احمد ابراهيمي و مهرداد طاهري و تصويربرداري آن را حميد خدايي و احمد شيرين زاد و تدوين و گرافيك آن را ميرحسن سيدنظري بر عهده دارند.
علاقمندان جهت مشاهده مي توانند به بخش فيلم ويژه نامه بقيع در پايگاه اطلاع رساني حج مراجعه كنند.
در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري وهابيون كوردل پس از اشغال مكه مسير مدينه را در پيش گرفتند و پس از مقابله با مدافعان شهر آن را به تصرف خود درآورده و در اقدامي شوم قبور مطهر ائمه بقيع را تخريب كردند.


| شناسه مطلب: 62232




بقيع



نظرات کاربران