بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون

بقیِع بغض همیشه تاریخ - در استقبال از پخش مستند «پنجره‌های بهشت» از تلویزیون

نود و سه سال پیش در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری وهابیون تَکفیری قبرستان شریف بقِیع را تخریب کردند. این اقدام آنها با اعتراض جدی جهان اسلام در آن زمان مواجه شد. متاسفانه بعد از چندین سال هنوز این موضوع به خوبی مطرح نشده و اغلب از اینکه روزی بر روی قبور مطهر چهار امام علیهم السلام مدفون در بقیِع حرم و بَارگاهی قرار داشته اطلاع چندانی ندارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، قبرستان شريف بقيع كه در بين اهل سنت به نام جنت و بهشت شناخته مي شود ، مورد احترام و تكريم تمامي مسلمانان مي باشد. اما وهابيون در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري تمام آثار اسلامي موجود در مدينه و مكه را از بين برده و آنها را شرك قلمداد كردند.
بعد از گذشت چندين سال از اين ماجرا كماكان وضعيت قبور امام حسن مجتبي عليه السلام و امام زين العابدين عليه السلام و امام محمد باقر عليه السلام و امام جعفر صادق عليه السلام در وضعيت بسيار بدي قرار داشته و حتي دولت سعودي اجازه ساخت يك سايه بان و يا يك چراغ روشن در بالاي سر اين قبور را نمي دهد.
وهابيون در همان سال به مرقد مطهر پيامبر گرامي حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم نيز جسارت كرده و گنبد نوراني آن بزرگوار را گلوله باران كردند و اگر جرات مي كردند قصد داشتند كه قبر ايشان را نيز تخريب نمايند.
حال مستندي با عنوان (پنجره هاي بهشت) ساخته شده است تا كمي از اين واقعه سخن بگويد اين مستند روايتي موجز از سرنوشت ضريح نصب شده بر روي قبور ائمه بقيع عليهم السلام است كه چگونه در اصفهان ساخته شد و به چه شكلي به مدينه حمل گرديد و در نهايت به چه دليل تخريب شد، اين مستند حاصل چندين سال تحقيق و پژوهش و بررسي اسناد آرشيوي بوده و از اين جهت يك مستند تاريخي و پژوهشي مي باشد.
مستند (پنجره هاي بهشت ) با موضوع سرنوشت ضريح ائمه بقيع عليهم السلام براي اولين بار ساخته شد و در روز چهارشنبه 23 تير ماه از شبكه سوم سيما پخش خواهد شد. همچنين شبكه افق نيز اين مستند را در روز سه شنبه 22 تير ماه پخش خواهد كرد.
عوامل ساخت اين مستند عبارتند از ، نويسنده و پژوهشگر: احمد ابراهيمي ، تهيه كننده : مهرداد طاهري ، تدوين : ميرحسن سيد نظري ، گويندگان : ميثم نمكي آراني و نادر گوهر سودي ، كارگردان : احمد ابراهيمي و مهرداد طاهري. گروه سازنده همچنين سه سال قبل مستندي ديگر را با عنوان (بهشت ماندني است) با موضوع تخريب حرم ائمه بقيع عليهم السلام را تهيه كرده بود.
گفتني است، اين مستند به زودي در پايگاه اطلاع رساني حج بارگذاري خواهد شد. مومنين و بخصوص پژوهشگران تاريخ و اديان را به تماشاي اين برنامه جلب مي كنيم .


| شناسه مطلب: 62234




بقيع



نظرات کاربران