حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

قضیه عاشورا امتحان الهی بود

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با اشاره به درس های عاشورا تصریح کرد: در آن زمان جنایتکاران برای فریب افکارعمومی به هرحربه ای متوسل می شدند و امروز نیزمستکبران همان سیاست ها را با عوض کردن رنگ و شیوه بکار می گیرند.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكركه در جلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري وسازمان حج وزيارت سخن ميگفت، با عرض تسليت بمناسبت فرارسيدن ماه محرم الحرام و ايام سوگ و عزاي اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، اظهار داشت: اين ايام درس هاي فراواني براي همه دارد و ما بعنوان پيروان مكتب اهل بيت بايد ازهمه آنچه كه درابتدا، قبل و بعد از سفرحسين بن علي(ع) اتفاق افتاد، درس بگيريم و مراقب امروزمان باشيم.
نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت سپس به بيان وقايع حضورمسلم بن عقيل در كوفه پرداخت و با اشاره به نامه هايي كه مردم كوفه قبل ازآن براي امام حسين (ع) فرستاده بودند، گفت: دربسياري از اين نامه ها كه ثبت هم شده است تعابيري بكار رفته كه ملتمسانه از حسين بن علي مي خواهند براي نجات آنها حركت كرده و به كوفه بيايد.
وي با اشاره به اينكه دراين نامه ها ظلم ها و ستم هاي حكمرانان بيان شده بود، افزود: دراين نامه ها از امام درخواست شده كه آن حضرت بيايند و آنها را از زير بار ستم و ستمگري نجات دهند.
نماينده ولي فقيه در پاسخ به اين مطلب كه رنگ عوض كردن برخي ويا گروهي از مردم و يا حتي اكثريت جامعه قابل بررسي است ، به اين فرمايش امام حسين(ع) " النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ، يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ به مَعائِشُهُمْ، فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛ " اشاره كرد و گفت: امام مي فرمايند: اين بدليل دنيا خواهي و شرايطي است كه مردم دارند و مي خواهند زندگي كنند، آنها بنده دنيا هستند و دين بازيچه زبانشان است و اسلام و دين حقيقي بين آنها نيست و زماني هم كه امتحان الهي سر راهشان قرار مي گيرد دينداران واقعي كم اند.
وي با تاكيد براينكه انسان هاي ديندار در آزمون ها شناسايي مي شوند، قضيه عاشورا را امتحان الهي توصيف كرد و افزود: دراين قضيه هم برخي از اول نمي خواستند همراه امام حسين بيايند ولي بعد مردانه ايستادند و به شهادت رسيدند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرادامه به تبيين چرايي شهادت فرستاده امام حسين در غربت و تنهايي پرداخت و با اشاره به فرازهايي از گفتگوي عبيد الله بن زياد و حضرت مسلم اظهار داشت: قابل تامل است كه پيروان اهل بيت گرفتار چه توطئه هايي بودند و چه ظلم هايي را بر آنها روا داشتند به طوريكه مظلوميت اهل بيت از شهادتشان جانسوزتراست.
وي تصريح كرد: در آن دوره نيزبراي فريب افكار عمومي مطالبي مطرح مي شد كه عوام پسند باشد وبتواند جنايت هاي آنها را توجيه كند.
نماينده ولي فقيه با اشاره اينكه امروزهم اين گونه برخوردها در سياستهاي بين المللي ديده مي شود، گفت: امروزنيزهمان سياست ها با عوض كردن رنگ و شيوه بكار گرفته مي شود. برخي كشورهاي منطقه هرروز وهرشب بمب بر سر مردم يمن مي ريزند و كودكان مظلوم را مي كشند ودرمقابل ادعا دارند كه ايران در يمن دخالت مي كند و اين را هم در دنيا تبليغ مي كنند.
وي با تاكيد براينكه جنايتكاران براي فريب افكارعمومي به هرحربه اي متوسل مي شوند، افزود: آنها با اين حربه ها افكارعمومي را آنقدربه سمت خود متمايل مي كنند كه فاجعه بزرگي را درمنطقه بوجود مي آورند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرشجاعت مسلم بن عقيل درپاسخ به مطالب واهي مطرح شده توسط عبيدالله بن زياد را يادآور شد و با اشاره به اينكه حضرت مسلم دربرابرظالم و جنگ رواني دشمن ذره اي عقب نشيني نكرد، اظهارداشت: اين گفتگو براي ما درس است و شجاعت و شهامت حضرت مسلم به ما مي آموزد كه چگونه با ظالمان و جباران سخن بگوييم.
وي برلزوم تبيين شرايط روزگارامام حسين(ع) براي مردم در ايام دهه محرم و عزاداري هاي ماه صفر تاكيد كرد وگفت: جامعه بايد بداند كه ظالمان با اهل بيت چه كردند ودعوا بر سرچه بود.
نماينده ولي فقيه لزوم پايداري و گام برداشتن در مسير اهل بيت را خاطرنشان ساخت و افزود: وقتي حسين بن علي (ع) مي فرمايند من دنبال طمع دنيا و قدرت نبودم براي اين است كه درجامعه اينگونه تبليغ كرده بودند و مردم با تبليغاتي كه شده بود تصور مي كردند دعواي امام حسين با يزيد ومعاويه برسر قدرت و حكومت بوده است.




نظرات کاربران