تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است

تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه برگزاری همایش هایی چون سه سالگان حسینی عامل نشر پیام عاشورا و هدف قیام حضرت اباعبدالله (ع) در میان مسلمانان است، گفت: حضرت رقیه (س) سبب شد تا اسارت و مصائب اهل بیت (ع) در شام ماندگار بماند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام مهدي تقي زاده استاد حوزه و دانشگاه در همايش سه سالگان حسيني با بيان اينكه حضرت رقيه (س) با سن اندكي كه داشت سفير امام حسين (ع) در شام بود، اظهار داشت: اين بانوي خردسال با وجود سن اندك تحول عظيمي در شام ايجاد كرد.
وي با اشاره اهميت حضور اين بانو و آرامگاه آن در شام، تصريح كرد: وجود حضرت رقيه (س) در شام سبب شد تا به نوعي تبليغات شوم امويان بر عليه اهل بيت (ع) خنثي شود و بارگاه ايشان ملجأ و پناهگاهي براي شيفتگان و دلدادگاه امام حسين (ع) در شام دشمن اهل بيت (ع) باشد.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه به بركت حضرت زينب (س) و اين بانوي خردسال اين شهر به مكاني امن براي شيعيان مبدل شد، ابراز داشت: سوريه به جهت سياستهاي خصامنه امويان و دشمنان اهل بيت (ع) در فساد مغروق بود به طوري كه نسبت به اهل بيت (ع) كينه و بغض داشتند.
وي با بيان اينكه برگزاري همايشهايي چون سه سالگان حسيني عامل نشر پيام عاشورا و هدف قيام حضرت اباعدالله (ع) در ميان مسلمانان است، ابراز داشت: اسارت حضرت رقيه(س) وجود بارگاه نوراني ايشان در سوريه سبب شد تا مصائب اهل بيت (ع) در دوران اسارت به دست امويان هيچ گاه به فراموشي سپرده نشود.
حجت الاسلام تقي زاده با اشاره به توطئه هاي دشمنان اهل بيت (ع) براي خاموش كردن نور اهل بيت (ع)، تصريح كرد: دشمنان به هر نحوي به دنبال از ميان بردن عمق اعتقاد مردم به جايگاه ائمه است، اما به فضل الهي دشمن نتوانسته است هيچ غلطي بكند، بلكه روز به روز بر عظمت ايشام افزوده مي شود.
وي برگزاري همايش سه سالگان حسيني را نشان از عمق اعتقاد مردم به اهل بيت (ع) دانست و گفت: اين گونه مراسمات نشان مي دهد كه جايگاهه ائمه در ميان مردم و مسلمانان هيچ گاه دچار خدشه و ضعف نشده است، برگزاري اين همايشها داراي اجر الهي و ثواب اخروي است و داراي بركات فراواني است.
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جايگاه همايش شيرخوارگان حسيني در ياد آوري مصائب اهل بيت (ع) در دوران اسارت، خاطرنشان كرد: شهادت و اسارت اين بانوي خردسال اجازه نداد تا مكتب و حركت امام حسين (ع) دچار تحريف و فراموشي شود، انتقال پيام عاشورا از اين رهگذر وظيفه همه ما است.




نظرات کاربران