«توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع) «توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع)

«توشه اربعین» در کوله‌بار عاشقان زیارت حسین(ع)

«توشه اربعین» حاصل بیش از ۱۰ سال سخنرانی‌های استاد سیدمجتبی حسینی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده تا گوشه‌ای از آثار معنوی زیارت پرفضیلت اربعین بر زائران حضرت سید‌الشهدا(ع) آشکار شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي دفتر نشر فرهنگ اسلامي، «توشه اربعين» در آستانه اربعين حسيني و حركت عظيم زائران حسيني از سراسر جهان به سوي كربلاي معلي روانه بازار نشر شده است. اثري كه تنها به شرح و تفسير زيارت اربعين نمي‌پردازد، بلكه با نگاهي نو و محققانه تلاش مي‌كند مفاهيم امام‌شناسي و حسين‌شناسي را براي مخاطبانش بازگو كند.
سيدمجتبي حسيني، نويسنده اثر در اين سخنراني‌ها وقتي آثار زيارت اباعبدالله(ع) را تشريح مي‌كند بر اين نكته تأكيد دارد كه اين زيارت علاوه بر تثبيت و تقويت دين و مذهب آثار عظيمي بر جاي مي‌گذارد كه مهم‌ترينش پاك كردن دل‌هاي ما از گناهان است.
اين نويسنده و پژوهشگر علوم ديني در اين كتاب جديد خود مي‌آورد: «زيارت اربعين، شامل مباني معرفتي از قضيه عاشورا و بازسازي اعتقادي و انتشار معرفت آن واقعه عظيم است». وي بر اين اعتقاد است كه فضاي زيارت اربعين افقي از روشنگري به زائر مي‌بخشد و او را به مقامي مي‌رساند كه هم‌رديف خداوند، انبياء و ملائكه شهادت بدهد.
سيدمجتبي حسيني، متولد سال ۱۳۳۸، تحصيلات حوزوي خود را از سال دوم راهنمايي آغاز كرد و در سن سي‌سالگي به درجه اجتهاد رسيد. وي همچنين به‌طور هم‌زمان مدرك كارشناسي مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه تهران و پس از آن كارشناسي ‌ارشد معماري و كارشناسي ‌ارشد فلسفه علم را نيز به پرونده علمي خود افزود. از اين مهندس اسلام‌شناس تاكنون بيش از بيست تأليف در حوزه دين‌پژوهي و بيش از هزار ساعت سخنراني منتشر شده است.
«بازگشت» (نگاهي به مبحث رجعت)، «با حسين تا مهدي(ع)»، «مقامات اولياء جلد ۱و۲»، «مرگ»، «نگاه به زن»، «در ولايت مهدي(عج)»، «شكوفايي شخصيت و روش‌هاي آن» از جمله آثار منتشر شده وي است.
كتاب «توشه اربعين» در ۲۳۰ صفحه با قطع رقعي و قيمت ۱۰ هزار تومان از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شده است. در صورت خريد اينترنتي، از سايت www.Farhangeeslamimag.com اين اثر بدون دريافت هزينه ارسال به نشاني خريداران ارسال مي‌شود.




نظرات کاربران