حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

وحدت ریشه دینی و قرآنی دارد

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت ایده امام امت (ره) درنامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول بعنوان هفته وحدت را بسیارمثبت خواند و تصریح کرد: وحدت ریشه دینی و قرآنی واسلام نسبت به آن اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج زيارت با تاكيد براينكه همه بايد نسبت به ابتكاربسيارمبارك هفته وحدت اهتمام بورزند، افزود: اگرجهان اسلام به اين ابتكارامام راحل (رض) توجه مي كرد امروز شاهد اين همه جنايت ، خونريزي و ويراني در كشورهاي اسلامي نبوديم.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با بيان آيه "واعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا" گفت: بحث وحدت در قرآن كريم مورد عنايت حضرت حق قرارگرفته است و ما بايد نسبت به اين امراهتمام ورزيده و اجازه ندهيم فرصتها از دست برود.
وي با اشاره به اينكه قرآن درآيه " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ " نتيجه اختلاف را مشخص كرده است، اظهار داشت: قرآن تاكيد دارد كه اگربا هم اختلاف پيدا كرديد ازهم پاشيده و فشل مي شويد و آبروي شما از بين مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه در بحث اتحاد و وحدت بايد روشن شود كه منظور چيست، اضافه كرد: هدف از طرح اين موضوع اين نيست كه همه يك جورفكر كنند ويك روش داشته باشند و سليقه هاي مختلف تبديل به يك سليقه شود، در قرآن آمده است اگر خدا مي خواست همه را مثل هم قرار دهد اين كار را مي كرد ولي خداوند آنها را قبايل و ملت هاي مختلف قرار داد وازآنها خواسته است كه همديگر را بشناسند و به هم نزديك شوند.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه معناي وحدت اين است كه روي امهات و اصول مشتركي مانند توحيد، نبوت ، امامت و ... اتحاد داشته باشيم ، گفت: به غيراز ناصبي ها و وهابيون تند، بقيه جهان اسلام نسبت به اهل بيت علاقه و محبت دارند و وقتي چنين است طبيعي است كه با وجود داشتن سلايق مختلف مي توان روي اصول توافق كرد.
وي تاكيد كرد:اگر قرار بود همه يك جور فكر كنند ديگر دردنيا تحولي بوجود نمي آمد و جامعه مرده و راكدي داشتيم كه همه كنارهم زندگي مي كردند مثل زندگي حيوانات ولي انسان پويايي دارد.
وي با اشاره به اينكه بايد اصول را پذيرفت و براساس آن چارچوب وحدت را اجرا كرد، اظهار داشت: ما بايد وحدت را نه فقط به زبان بلكه واقعا قبول داشته باشيم و اينكه بعضي ها مي گويند وحدت داشته باشيم ولي عمل شان خلاف آن است خلاف مي گويند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرادامه باتاكيد براينكه وحدت يك امرشرعي و ديني است، گفت: ازامام راحل در صحيفه نور و مقام معظم رهبري راجع به وحدت سخنان بسياري وجود دارد، رهبري صريح مي فرمايند اهانت به مقدسات مذاهب ديگرحرام شرعي است و كسي حق ندارد اهانت كند و دشنام دهد، اين فتوي است و مردم موظفند شرعا به آن عمل كنند.
وي با اشاره به اينكه اين بحث فراتر از اسلام مطرح است به آيه 108 سوره انعام "وَلا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّه‏ِ فَيَسُبُّوا اللّه‏َ عَدْواً بِغَيْرعلم " اشاره كرد و گفت: قرآن مي فرمايد حتي به دشمنان اسلام كه بت مي پرستند دشنام ندهيد وسب نگوييد چراكه موجب مي شود آنها نيز به مقدسات شما فحاشي كنند.
وي با اشاره به اينكه در كشور يك ميليارد و سيصد ميليوني هندوستان پيروان مذاهب مختلف در كنار هم زندگي مي كنند، افزود: آنها پذيرفته اند كه كنار هم زندگي و همديگر را تحمل كنند و اگرما هم بخواهيم در جامعه اسلامي وحدت پيدا كنيم بايد آستانه تحمل خود را بالا ببريم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكراضافه كرد: اين نوعي خودخواهي است كه بخواهيم ديگران نيز مانند ما فكر كنند ليكن در چارچوب اصول مرتبط با وحدت مي شود افكار را به يكديگر نزديك كرد و انسانها با هم تعامل مثبت و سازنده داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه اميرالمومنين درجنگ با سربازان معاويه خطاب به ياران خود فرمودند :" أَكْرَهُ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ" اظهار داشت: امام علي (ع) مي فرمايند من دوست ندارم شما دشنام دهنده باشيد، آنها اشتباهات و عيوبي دارند آنها را بگوييد ولي فحش ندهيد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه در روايات متعدد انسان هاي مومن و مسلمان از فحش و دشنام دادن برحذر داشته شده اند، گفت: بايد سعه صدر داشته و آن را ازپيامبر و ائمه ياد بگيريم. حرف مخالف را بشنويم، نه اينكه حرف مخالف را نشنيده صد تهمت به طرف مقابل وارد كنيم.
وي تاكيد كرد: امام موسي بن جعفر و امام صادق (عليهم السلام) به گونه اي شاگردان خود را تربيت مي كردند كه آنها با ديگران مباحثات مفصل و طولاني داشته باشند ولي هيچوقت به مخالف خود بدگويي نكرده و به آنها حمله نمي كردند.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اين بيان امام علي (ع) "آلَةُ الرِّئاسَةِ سِعَةُ الصَّدرِ" تصريح كرد: كسي كه مي خواهد درجامعه مسئول باشد بايد سعه صدر داشته باشد چراكه با تنگ نظري نمي توان حكومت كرد، در جامعه همه جورآدم هست و بايد حرف ها را شنيد و با اخلاق اسلامي با آنها برخورد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكررمز اجرا و عملي كردن وحدت در جامعه اسلامي را قانونمندي دانست و گفت: با حرف، وحدت برقرار نمي شود، قرآن راههاي زيادي را مطرح كرده و مي فرمايد: اگر در جامعه دعوا و نزاع شد شما نزاع را به خدا و پيامبر ارجاع بدهيد واگر درجنگ ها دو گروه با هم نزاع كردند، سعي كنيد بين آنها صلح برقرار شود اما اگر عده اي زير بار صلح نرفتند با افراد زورگو وتجاوزكار مقابله كنيد تا همه به امر خدا بازگردند.
وي تاكيد كرد: درجامعه ديني نيزهمين گونه است و نبايد طبق هوا و هوس عمل كرد چرا كه به بحران درجامعه و درسطح بين المللي منجر مي شود.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: آقاياني كه به فرمايشات امام امت و مقام معظم رهبري گوش نمي دهند چه جوابي براي اين خون هايي كه درجهان اسلام ريخته شد، دارند، هر روز از گوشه اي نغمه اي بلند مي شود واهانت و فحاشي مي كنند و اين ها روي آنتن هاي بين المللي مي رود و در دنيا بحران سازي مي كنند.
نماينده ولي فقيه با بيان روايت "رُبَّ حربٍ جُنيت من لفظة " خطاب به مديران و مسئولان نظام گفت: كساني كه تريبون دردست دارند بايد بيش از همه مراعات كنند و سكوت را بر حرف زدن بي فايده ترجيح دهند.
وي لزوم احترام گذاشتن به شخصيت طرف مقابل رايادآور شد و گفت : ائمه معصومين درگفتگو با مخالفين هيچ كجا بدگويي نكرده و شخصيت طرف مقابل را له نكردند بلكه به سوالات شان منطقي پاسخ مي دادند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه شهيد مطهري نيزدرنقد انديشه ماركسيسم ابتدا نظرات آنها را بيان و سپس اشكالات را برمي شمرد، افزود: دراين گفتگو ها بحث علمي مطرح بود و طرف مقابل را قانع مي كردند و كسي فحاشي نمي كرد.
وي با تاكيد براينكه وحدت اصولي دارد، اضافه كرد: بنابرروش پيشنهادي قرآن بايد حرف ها را شنيد و حرف درست را پذيرفت و عمل كرد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد برانيكه جدال دراسلام ممنوع است ، تصريح كرد: جدال، گفتگوهاي بي هدف و براي به كرسي نشاندن حرف خود را گويند، يعني من مي دانم حرف حق چيست ولي نمي خواهم بپذيرم و مي خواهم طرف مقابل خود را از صحنه خارج كنم كه از نظر اسلام گناه است.
وي تاكيد كرد: ما دراسلام جدال نداريم بلكه گفتگوي صميمانه داريم واگر جدال شد بايد سريع خود را از صحنه بيرون بكشيم.
وي افزود: اكنون در جامعه جدال به مسايل ريزي كشيده شده كه فقط مردم را نارحت مي كند، افراد يكديگر را متهم مي كنند واگر بعد از شش ماه هم پيگيري شود معلوم نيست كه آخرچه شد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه بنا بوده است اسلام جهاني شود، افزود: كي مي خواهيم به كمال برسيم و افكار نوراني اسلام را جهاني و جاهلان بين المللي را به اسلام ترغيب كنيم؟ اسلامي كه مي تواند يك دين بين المللي باشد نبايد درچارچوب افكار منحط زنداني شود.
وي با اشاره به اين بيان اميرمومنان علي بن ابيطالب (ع) كه فرمود: " و الله اني لأظن أن هؤلاء القوم سيد الون منكم" اظهار داشت: امام قسم جلاله مي خورند و مي فرمايند والله قسم مي بينم روزي را كه اينها بر شما مسلط مي شوند سپس به چند چيز اشاره مي كنند يكي ازآنها اينست كه مي بينم دشمنان كه درمسير باطل اند در باطل شان با هم متحدند و شما درمسير حق تان با هم اختلاف داريد.
وي با اشاره به اينكه درحديث آمده است: هيچكس از گذشته تا حال درپرتو اختلاف به موفقيت دست پيدا نكرده است، گفت: با داشتن انقلابي اسلامي و مردمي وفادارو ايدئولوژي وفرهنگ غني اسلام اگر نتوانيم بدليل هوا و هوس و اختلافات منطق اسلام را به دينا ارائه دهيم خسارت بزرگي كرده ايم.
وي تاكيد كرد: با گفتن و حرف زدن درباره وحدت هيچ چيزدرست نمي شود، وحدت اصولي دارد كه اسلام آن را بيان كرده است و بايد رعايت همه اين اصول بشود تا به وحدت برسيم و مشكلات را با تدبير و نصيحت حل كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه نمي توان جلوي انتقاد را گرفت، افزود: وحدت امروز از نان شب براي مردم ضروري تر است چرا كه اگر اختلاف آمد زندگي مردم را تحت تاثير قرار مي دهد، اقتصاد را به هم مي ريزد و امنيت و آسايش مردم به خطر مي اندازد لذا وحدت از هر چيزي براي جامعه ما ضروري تر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران