حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار تصمیم جدی نظام در خصوص اعزام زائران به عراق شد و تاکید کرد: اعزام زائر به عتبات عالیات باید مدیریت شود و دستگاه خاصی در قبال آن پاسخگو باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكركه در همايش روحانيون و مداحان عتبات عاليات منطقه تهران سخن مي گفت با اشاره به اينكه حدود 5/3 ميليون زائر ايراني درطول سال، اعم از اربعين و ديگر مناسبت ها به عتبات عاليات سفرمي كنند ، تصريح كرد: حضور اين تعداد زائردر عراق مي طلبد سرمايه گذاري جدي تري در اين زمينه صورت گيرد و نظام و حكومت درخصوص اعزام زائران تصميم قاطع و مناسب اتخاذ كنند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت، آسيب هاي دوگانه عمل كردن دراعزام زائران به عتبات از طريق سازمان حج و زيارت و كاروان هاي آزاد را يادآور شد و اظهار داشت: اين سياست دو گانه قابل قبول نيست چراكه هيچ نهاد و ارگاني در كشور پاسخگوي مسائل و مشكلات زائران آزاد نيست.
وي با تاكيد براينكه تعداد قابل توجهي از زائران عتبات عاليات از ناديده گرفتن حقوق شان دركاروان هاي آزاد گله و شكايت دارند ، تاكيد كرد: اعزام زائر به عتبات عاليات بايد در كشور مديريت شود و دستگاه خاصي در قبال آن پاسخگو باشد.
وي با بيان اينكه اگرقراراست هرفردي دفتري راه بياندازد ، زائربه عراق ببرد و درآنجا مشكلات عديده اي ايجاد كند، و هيچ كس نيز پاسخگو نباشد، افزود: ما بدنبال دولتي كردن همه چيز نيستيم ليكن اگر بخواهيم از فرصت زيادي براي تغيير و تحول روحي و اخلاقي در جامعه بهره بگيريم حتما بايد آن را مديريت كنيم و جلوي آسيب هاي آنرا بصورت منطقي بگيريم توجه نشود آسيب ها فراواني درپي خواهد داشت .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرافزود: سوء استفاده هاي مالي و بي توجهي به مسائل رفاهي و ديني زائران بخشي از اين آسيب هاست كه نظام نمي تواند در مقابل اين مسايل بي تفاوت باشد و بايد قاطع و جدي براي آن تصميم گيري كند.
وي با اشاره به اينكه درمراسم اربعين زائراني كه در سامانه سماح ثبت نام كردند تحت پوشش بيمه قرار گرفتند و به افراد حادثه ديده خسارت پرداخت شد، گفت: دو گانه عمل كردن در صدور رواديد موجب شد هيچ كس متولي گروهي از زائرين حادثه ديده كه خارج از سامانه سماح ويزا دريافت كرده و به عراق رفته بودند نشود.
وي افزود: هم اكنون خانواده هاي بيش از شصت شهيد عزيز خوزستاني كه اكثرا از قشر ضعيف هم هستند داغدار و گرفتارند و هيچگونه ديه و خسارتي به آنان پرداخت نشده است.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: در موضوع زيارت نظر حضرت امام (قدس سره) ومقام معظم رهبري(دام ظله) براين بوده است كه حج و زيارت بگونه اي مديريت شود كه مردم با هزينه كمتري امكان سفر برايشان فراهم گردد.
وي همچنين اقدامات صورت گرفته براي ايجاد ظرفيت هاي جديد درعتبات در راستاي كاهش هزينه هاي اعزام زائر را برشمرد و گفت: حركت در مسير تحقق اهداف مورد نظربعثه وسازمان حج وزيارت ادامه دارد و اميدواريم با كمك مسئولان كشوردوگانگي و اختلاف رويه در اعزام زائرنيز حل شود.
وي با اشاره به اينكه هنوز زيرساخت هاي عراق در حد مطلوب نيست افزود: مشكلاتي را كه در كوتاه مدت قابل حل است بايد مسئولان مربوطه سريعا حل كنند و بخشي از مشكلات همچون مسايل امنيتي نيز بايد رفته رفته حل خواهد شد.
نماينده ولي فقيه درادامه به سفرسالانه حدود 5/2 ميليون عراقي به ايران اشاره و برلزوم سازماندهي براي سرويس دهي مناسب به آنها تاكيد كرد.
وي برخي مشكلات زائران و گردشگران عراقي را در سفر به ايران برشمرد و با اشاره به اينكه زائران و گردشگران زيادي هم از ديگر كشور هاي همجوارو آسيايي به قصد زيارت به ايران سفر مي كنند افزود: بايد بستر مناسب براي استفاده از اين ظرفيت تبليغي فراهم وهرچه خدمات بهتري به آنها ارائه شود آثار و بركات بيشتري خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين آماري از سفرگردشگران به برخي كشورهاي اروپايي نظير فرانسه را ارائه داد و با اشاره به اينكه فرهنگ خدمت به زائر و مسافر از گذشته دربين ايرانيان مرسوم بوده است، تصريح كرد: گردشگري ديني و سفرهاي زيارتي را ديگر نمي توان كوچك شمرد و مسئولان نظام بايد به اين مقوله بيشترتوجه كنند و نبايد فرصت ها را از دست داد.
وي با اشاره به اينكه افراد توانا وبا تخصص هاي بالا در حوزه خدمات رساني به زائران در بخش خصوصي فعال اند، خواستار توجه جدي مسئولان به حوزه حج وزيارت شد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد بر اهميت پياده روي اربعين، افزود: براي اربعين سال آينده ازهمين امروز بايد برنامه ريزي واقدامات لازم انجام شود و همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اربعين بايد مردمي اداره شود تا تاثيرگذار باشد .
وي تاكيد كرد: مردمي برگزار شدن مراسم اربعين به سازماندهي ، مديريت ونظارت نياز دارد وسرمايه گذاربايد خود مردم باشند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرسپس بحث جذب نيرو و استفاده از مديران، روحانيون و مداحان توانمند در حوزه حج و زيارت را مهم و جدي خواند و با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته دراين زمينه گفت: هدف ازپالايش، آموزش و بروز رساني اطلاعات عزيزان آينده نگري و فراهم كردن شرايط بهتر و ارائه خدمات معنوي و بهره گيري بيشتر از اين سفرهاي معنوي و روحاني است.
وي افزود: با بحث هايي كه در مسايل فكري و نظري بوجود مي آيد و شبهه افكني ها و فعاليت هاي گسترده اي كه درشبكه هاي تلويزيوني ضد انقلاب و فضاي مجازي شاهد هستيم بايد سطح آگاهي نيروهاي فعال درحوزه زيارت بروز شود چرا كه اين شبكه ها با انتشارگسترده مطالب جهت دارشرايط را سخت مي كنند و اگر مطالب ارائه شده به زائران متناسب با مخاطب نباشد عقب مي مانيم .
نماينده ولي فقيه هدف ازاقدامات صورت گرفته در معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري را استفاده از افراد شايسته و توانا ذكر كرد و از راه اندازي مركز تخصصي آموزش حج وزيارت در قم در آينده نزديك خبر داد.
وي با بيان برنامه ريزي صورت گرفته براي استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه و انتخاب روحانيون برتر در حوزه حج و عمره و عتبات، درباره سياست ها و برنامه هاي آينده بعثه مقام معظم رهبري دراين حوزه توضيحاتي ارائه و تاكيد كرد: ما به هيچ وجه دنبال تعطيلي حج نبوديم و تبليغات سوء طرف مقابل مبني براينكه ايراني ها خودشان به حج نيامدند خلاف واقع بود، ايشان افزود : امسال نيز در زمان مناسب براي زمينه سازي اعزام زائران ايراني به حج تمتع اقدامات لازم را انجام خواهيم داد.
اين گزارش حاكيست دراين همايش كه با حضورشماري از مسئولان بعثه مقام رهبري و سازمان حج وزيارت درسالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد جواد مظلومي معاون فرهنگي بعثه در سخناني برنامه هاي اين حوزه را در بخش هاي فرهنگي و آموزشي براي روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات تشريح كرد وآن را در راستاي آماده سازي بيشتر زائران براي بهره مندي از اين سفر معنوي دانست.
وي همچنين درباره طرح پالايش واصلاح نظام جذب روحانيون و مداحان توضيحاتي داد و از راه اندازي دو سامانه جديد درآينده براي تحقق هدف بروز رساني اطلاعات روحانيون و مداحان و فراهم كردن امكان اعزام ازاستان هاي مختلف خبر داد.
آقايان دكترمحمد رضا باقري معاون اموربين الملل و ابراهيم جهروتي مديرحراست بعثه مقام معظم رهبري نيز ديگر سخنران اين همايش بودند كه درباره مسايل حوزه مسئوليت خود مطالبي بيان كردند.




نظرات کاربران