کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت

کارشکنی سعودی درصدور روادید برای اعراب مقیم کویت

دولت کویت که از بیش از 200 هزار تن از اعراب بدون تابعیت در این کشور میزبانی می کند از دولت عربستان سعودی خواست جهت صدور روادید حج تمتع وعمره مفرده برای این افراد تعلل نکند .

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا و به نقل از نشريه الراي در پي ادامه كارشكني مسئولان وزارت حج عربستان سعودي و عدم صدور رواديد براي صدها متقاضي شركت در مناسك حج تمتع گذشته وزارت اوقاف كويت از وزارت امور خارجه خواست در اين زمينه وارد عمل شده و رسما با مكاتبه با وزارت خارجه سعودي خواستار حل اين مشكل از سوي رياض شده است .
عربستاني ها گفته اند كه دليل عدم صدور رواديد براي اين اعراب بدون تابعيت بروز اشكالاتي در سامانه الكترونيكي بوده است و كويت در حال حاضر خواستار حل اين مشكل وپايان دادن به اين بهانه شده است .
پيش از اين نيز دولت عربستان سعودي پاره اي از قوانين جديد جهت محدويت ورود خودروها و وسايل نقليه با پلاك كويت به اين كشوراعمال كرده و تعرفه رواديد را براي نخستين بار افزايش داده بود.
وزارت كشور كويت اعلام كرده است كه اتباع خارجي كه قصد سفر به عربستان سعودي براي گردشگري يا اداي عمره را داشته باشند بايد به جاي دويست ريال معادل دو هزار ريال (700 دلار) بابت هزينه رواديد وعوارض ورود پرداخت كنند.
وزارت كشور كويت تاكيد كرده است كه خودروهاي پلاك كويت به هنگام ورود به خاك سعودي تنها مي توانند به مدت سه ماه مستمر در خاك سعودي حضور داشته باشند، در حالي كه اين مدت پيش از اين نامحدودبوده است.
اين اقدامات رياض با هدف جبران بخشي از كسري بودجه و بحران مالي است كه دولت سعودي با آن مواجه است. شوراي وزيران عربستان همچنين هزينه ترانزيت به اين كشور را 300 ريال (80 دلار) و هزينه سفر هر فرد از طريق بنادر عربستان به خارج از كشور را 50 ريال (13.3 دلار) تعيين كرد.
افزايش هزينه ها در عربستان همزمان با آن صورت مي گيرد كه درآمدهاي ارزي اين كشور به عنوان بزرگ ترين صادركننده نفت خام جهان، در سايه كاهش شديد قيمت نفت و نيز هزينه هايي كه جنگ يمن براي عربستان دربر داشته است، بشدت سقوط كرده است.


| شناسه مطلب: 65406




عربستان كويت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران