مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت  حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم
مدیرعامل موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس:

بزودی بقیع را خواهیم ساخت حسب وظیفه وارد دنیای تولید اسباب بازی شدیم

چند جوان کارآفرین اصفهانی در قالب یک موسسه فرهنگی به نام میراث فرهنگ و تمدن پارس با هدف طراحی و تولید محصولات فرهنگی- آموزشی بر اساس فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی فعالیت می کنند.

به گزارش نوانا، طي روزهاي گذشته در تهران و اصفهان از يك محصول خاص فرهنگي رونمايي گرديد كه توسط چند جوان كارآفرين اصفهاني طراحي و توليد گرديده است. .اين جوانان در قالب يك موسسه فرهنگي به نام ميراث فرهنگ و تمدن پارس با هدف طراحي و توليد محصولات فرهنگي- آموزشي بر اساس فرهنگ و تمدن ايراني- اسلامي فعاليت مي كنند.
مصطفي اخوان مديرعامل اين موسسه، دغدغه اصلي خود را از طراحي اين محصولات، تقويت هويت فرهنگي و ملي كودكان و نوجوانان و آشنايي آنان با نمادهاي فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي مي داند.
همچنين اين محصولات كه به صورت پازل سه بعدي چوبي مي باشند و براي اولين بار براي بناهاي تاريخي ايراني و اسلامي، در اين سطح طراحي شده است، مي تواند باعث آشنايي مردم تمدن هاي ديگر با تمدن عظيم ايراني – اسلامي و جذب گردشگر شود.
پازلهاي سه بعدي كاخ عالي قاپو، چهلستون، پل خواجو، عمارت منارجنبان، كليساي وانك، حافظيه شيراز و سقاخانه رضوي از جمله اين پازل ها مي باشند كه در نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي اسباب بازي در گروه بازي هاي فكري موفق به كسب مقام دوم شده است.
لطفا درباره پازل سه بعدي بقيع و جزئيات ايجاد اين پازل توضيح دهيد؛
پازل سه بعدي حرم ائمه بقيع كه به نام جنت البقيع ناميده شده است نوزدهمين محصول از سري محصولات فكري – آموزشي فرهنگ و تمدن و اولين پازل سه بعدي حرم ائمه عليهم السلام مي‌باشدكه توسط اين موسسه طراحي و توليد شده است كه نمونه مشابه ديگري نيز ندارد.
اين پازل چوبي در ۷۲ قطعه و بر اساس اسناد و مدارك موجود از حرم ائمه بقيع با مقياس يك به صد و بيست و پنجم طراحي شده است.
از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين پازل بگوئيد. شايد مستحضر باشيد مجموعه ما براي اولين بار در ايران اقدام به طراحي و توليد پازل‌هاي سه‌بعدي بناهاي تاريخي و مذهبي نموده كه تمام مراحل از طراحي تا توليد در ايران انجام مي‌شود. اين پازل‌ها چند ويژگي منحصر به فرد دارد؛ اول آنكه تلاش شده است بر اساس مقياس طراحي و توليد ‌شود، دوم در توليد به منظور افزايش دقت و ايجاد حجم و نقوش در بنا از تكنيك متفاوتي استفاده شده است. علاوه بر آن فرم گنبدي كه در پازل نيز مشاهده مي فرماييد براي اولين بار در صنعت توليد پازل هاي سه بعدي به كار برده شده است.
طراحي و ساخت اين پازل چقدر طول كشيد و از چه تكنيك‌هايي در ساخت آن استفاده شد؟
در حدود پنج سال زمان صرف شد تا ما توانستيم به دانش فني طراحي پازل سه بعدي حرفه اي دست پيدا كنيم و اين دانش را بومي سازي نماييم. اما در حال حاضر، از ارائه ايده تا طراحي و توليد هر يك از محصولات از ۳۰ تا ۷۵ روز زمان نياز است كه بخش عمده زمان مورد نظر مربوط به پيش طراحي و طراحي است، جايي كه بايد نقشه بنا و ايده تبديل ماكت آن به پازل سه بعدي شكل بگيرد و پس از آن، ايده شكل گرفته در نرم افزارهاي رايانه اي، به نقشه ساخت تبديل شود.
چه شد كه به فكر ساخت اين پازل افتاديد؟ در ابتداي كار هدف از ايجاد اين پازل سه بعدي چه بود و چرا اين گروه اقدام به ساخت آن كرد؟
اين نوع محصولات به عنوان اسباب بازي هاي معنادار و جهت دار تلقي مي گردد. مقام معظم رهبري با توجه به بينش عميق فرهنگي كه دارند، توليد چنين اسباب بازي هايي را از دغدغه هاي خود مي شمارند. توجه به دنياي اسباب بازي مساله اي است كه متاسفانه توسط مسوولان اجرايي ما كمتر مورد عنايت جدي قرار گرفته است و اين در حاليست كه به استناد علوم روانشناسي و تربيتي، بازي ها و اسباب بازي ها از مهمترين عوامل شكل دهي شخصيت و هويت كودكان و نوجوانان قلمداد مي شوند.
ساخت محصولات و اسباب بازي‌هاي فكري و كمك آموزشي بر اساس نمادهاي فرهنگي، بخشي از صنعت سرگرمي در جهان است كه ديگر كشورها از آن براي تقويت هويت فرهنگي در كودكان و نوجوانان استفاده مي‌كنند، ولي در ايران به اين مساله پرداخته نشده است و تفكر سازمان يافته اي براي ورود به دنياي كودكان و نوجوانان به منظور تقويت هويت فرهنگي و استفاده از پيام هاي ناخودآگاه اسباب بازي ها، وجود ندارد.
در واقع طراحي و توليد پازل سه بعدي جنت البقيع توسط اين موسسه، به منظور آشنايي بيشتر كودكان و نوجوانان با تاريخ اسلام و انس بيشتر اين قشر با اهل بيت عصمت و طهارت از طريق پيام هاي نامحسوس يك محصول فكري – آموزشي بوده است، كه اميدوارم در اين راستا، به لطف خداوند اين هدف محقق شود.
آيا ساخت اين پازل خودجوش بود يا ايده آن را كسي به ذهن شما رساند؟
بر اساس صحبت هايي كه شد بايد عرض كنم چشم انداز فعاليت ما در حوزه پازل هاي سه بعدي، طراحي و توليد پازل هاي سه بعدي كليه اماكن تاريخي ايراني و اسلامي است. اماكني كه وجود دارد يا داشته است و از نظر تاريخي قابل استناد و با ارزش مي باشد. اين حداقل كاري است كه ما مي توانيم بوسيله آن، تمدن ايراني اسلامي را براي كودكان و نوجوانان خودمان ملموس كنيم. در سال گذشته و با دستيابي به تكنيك ايجاد گنبد از صفحه چوبي تخت بر آن شديم كه اماكن مذهبي را در اولويت قرار دهيم و تقدير بر اين شد كه اولين محصول ما در حوزه حرم ائمه اطهار، جنت البقيع، حرم تخريب شده اهل بيت پيامبر در بقيع باشد.
واكنش مردم نسبت به ايجاد اين پازل و زيبايي‌هاي منحصر به فرد آن چه بود؟
واكنش به توليد اين محصولات براي ما بسيار جالب است و جزئي از عوامل انگيزشي در ما، عليرغم سختي هاي بسيار زياد اين كار است. به طور كلي مردم به سختي باور مي كنند كه اين يك محصول ايراني است. چون متاسفانه گاهي آنقدر محصول بي كيفيت توليد داخل به مردم عرضه شده است كه اگر كالايي كيفيت خوبي داشته باشد، باور طراحي و توليد آن در ايران براي مردم مان سخت است. در مرحله بعد متناسب با علايق خود مرتب از ما تقاضاهاي مختلفي دارند، گروهي پيشنهاد تبديل اماكن تاريخي شهرشان به پازل را ارايه مي كنند و گروهي پيگير توليد محصولات مذهبي شبيه همين پازل هستند.
اما درخصوص پازل سه بعدي جنت البقيع، علاقه مردم براي بازسازي واقعي آن و بلكه باشكوه تر و زيباتر در مدينه منوره و حرم بقيع، ايجاد ارتباط قلبي با اين محصول را دو چندان كرده است.
احساس شما از اينكه غربت چهار امام مظلوم در بقيع را به همه نشان مي‌دهيد چيست؟
اين را فقط توفيقي از جانب خود اهل بيت مي دانيم و بسيار خرسنديم كه به صورت نمادين تحقق وعده بازسازي حرم ائمه بقيع را عيني تر كرده ايم و مطمئن هستيم كه انشاء الله در ساخت واقعي اين حرم نيز مشاركت خواهيم كرد البته اگر روحيه استكبارستيزي خودمان را حفظ كنيم.
دستگاه‌هاي فرهنگي از شما حمايت‌هاي لازم را صورت دادند يا نه؟
هميشه قول زياد داده و مي دهند اما ميدان قول و وعده فراخ و ميدان عمل تنگ است. دلگرمي ما فقط به لطف خدا و عنايت امام زمان عج الله فرجه الشريف بوده و هست، چون ما حسب وظيفه اي كه احساس كرديم وارد دنياي توليد اسباب بازي هاي هدفدار و معنادار شديم.
آيا برنامه‌اي براي ساخت پازل‌هاي مشابه ديگر براي نمايش مظلوميت اهل بيت داريد؟
تاكنون ۷ محصول مذهبي ديگر طراحي و برخي از آنها در مرحله توليد مي باشد، و انشاء الله پازل سه بعدي حرم ديگر ائمه عليهم السلام و اماكن منسوب به اين بزرگواران نيز در آينده نه چندان دور وارد بازار خواهد شد. علاوه بر اين از كليه دوستاني كه مي توانند ايده اي در راستاي نشر معارف اهل بيت و شناساندن عظمت ايشان ارائه كنند تقاضا دارم با مراجعه به سايت www.3dpuzzle.co ما را از نظرات و پيشنهادات خود بهره مند سازند.
پيام شما به جوانان شيعه در زمينه ساخت اين پازل چيست؟
سوال سختي كرديد، اگر بخواهم در يك جمله بگويم اين است كه « ما بزودي بقيع را خواهيم ساخت ».
اما تحقق اين شعار شروطي دارد: اول اينكه مطيع رهبرمان باشيم. رهبر ما شاگرد همان امامي است كه مي گفت راه قدس از كربلا مي گذرد و امروز به لطف خداوند راه كربلا باز شده است. نسل قبل اين وعده را عملي كرد و حالا نوبت ماست كه قسمت دوم را محقق كنيم. ديگر امروز بر كسي پنهان نيست كه آل سعود و صهيونيست در دست هم ، در مقابل اسلام ناب محمدي ايستاده اند بنابراين آزادي قدس آزادي مدينه از دست وهابيت هم هست. دوم حفظ روحيه استكبارستيزي در خودمان است، چطور مي شود به شيطان بزرگ دست دوستي داد درحالي كه بزرگترين حامي صهيونيست در جهان است و بعد شعار ساختن بقيع را هم سر داد؟ سوم ايجاد بصيرت در خودمان است. بصيرت يعني شناخت راه حق از باطل، به موقع عمل كردن و درست عمل كردن، شناخت وظيفه و موقع شناس بودن. به نظرم راه ساخت حرم ائمه بقيع از اين مسير مي گذرد. آرزو مي كنم در ايام حياتم شاهد ساخته شدن حرم بقيع باشم.


| شناسه مطلب: 65434




بقيع



نظرات کاربران