حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است حدیث  گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است

حدیث گره‌گشایی از مردم سعی صفا و مروه است

خداوند متعال هیچ امّتى را عذاب نمى‌کند مگر وقتى که در حق برادران نیازمند خود کوتاهى و سهل انگارى کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امام جعفر صادق عليه‌السلام فرمودند: كسى كه در راه برطرف كردن نياز برادر دينى خود قدم برمى دارد مثل كسى است كه در بين صفا و مروه سعى مى‌كند.
و كسى كه نياز او را بر طرف نمايد مثل كسى است كه در راه خدا در جنگ بدر و اُحُد به خون خود آغشته شده باشد. و خداوند متعال هيچ امّتى را عذاب نمى‌كند مگر وقتى كه در حق برادران نيازمند خود كوتاهى و سهل انگارى كنند.
متن حديث:
قالَ الصّادِقُ عليه السلام: اَلْماشى فِى حاجَةِ اَخيهِ كَالسّاعى بَيْنَ الصَّفا وَالْمَرْوَةِ وَقاضىِ حاجَتَهُ كَالْمُتَشَحِّطِ بَدَمِهِ فِى سَبيلِ اللّهِ يَوْمَ بَدْرٍ وَاُحُدٍ وَما عَذَّبَ اللّهُ اُمَّةً اِلاّعِنْدَ اسْتِهانَتِهِمْ بِحُقُوقِ فُقَراءِ اِخْوانِهِمْ.
«تحف‌العقول، صفحه223»


| شناسه مطلب: 65447




امام صادق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران