واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی

واکنش پارلمان عراق به ادعاهای وزیر خارجه سعودی

یک نماینده پارلمان عراق دوشنبه شب، در اولین واکنش به سخنان موهن وزیر خارجه سعودی علیه الحشدالشعبی، هدف عادل الجبیر از طرح چنین مسائلی را پوششی بر جنایت سعودی در یمن توصیف کرد و گفت، الحشدالشعبی با داعشی هایی می جنگد که تحت حمایت سعودی و قطر قرار دارند.

به گزارش ايرنا، عادل الجبير در تازه ترين اظهاراتش عليه الحشدالشعبي كه عراقي ها آن را مداخله جويانه و تفرقه افكنانه توصيف مي كنند، روز دوشنبه در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي با همتاي اردني خود 'ناصر جوده'، الحشدالشعبي را يك تشكيلات فرقه اي خوانده كه بزعم وي تهديدي عليه امنيت و وحدت عراق است.
رياض غريب از نمايندگان پارلمان عراق در پاسخ به الجبير گفت، هدف از ابراز اين سخنان ، پوشش دادن بر جنايات سعودي ها عليه ملت يمن است.
وي كه با خبرگزاري عراقي 'نون' گفت وگو مي كرد، افزود: الحشدالشعبي نيرويي نظامي تابع دولت و ضامن وحدت و امنيت عراق است و در آزادي مناطقي كه در سيطره داعش پليد بوده است، مشاركت دارد.
اظهارات عادل الجبير در ادامه تحريكات اين كشور عليه عراق صورت مي گيرد ؛ تحريكاتي كه پيش از اين منجر به اخراج سفير سعودي، ثامر السبهان از بغداد شد.
سعودي ها كه اين روزها براي جلوگيري از آزادسازي كامل استان نينوا از وجود داعش تلاش مي كنند، پيش از اين در جريان چندين عمليات آزادسازي بويژه عمليات آزادسازي تكريت در زمستان 93 و بهار 94 و نيز فلوجه در تابستان امسال، بيشترين تقلا را به خرج داده بودند، اما سرانجام اين مناطق از سيطره داعش بطور كامل آزاد شد.
پيش بيني مي شود كه اظهارات تازه عادل الجبير عليه الحشدالشعبي روز سه شنبه با پاسخ هاي تندي در بغداد روبه رو شود.
عمليات جاري در استان نينوا و مركز آن موصل از 17 اكتبر گذشته با حضور نيروهاي مشترك عراقي آغاز شد و محور غربي آن كه سخت ترين محور نبرد توصيف مي شود، به الحشدالشعبي واگذار شد كه حاصل آن قطع جاده مواصلاتي موصل به مرزهاي سوريه و محاصره شهر تلعفر در 50 كيلومتري غرب موصل بوده است.


| شناسه مطلب: 65483




عربستان عراق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران