استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری

استقبال ایران و سریلانکا ازتوسعه همکاری های زیارتی و گردشگری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ملاقات با سر وزیر استان شرقی سریلانکا تاکید کرد: ایران و سریلانکا ظرفیت های متنوعی برای گسترش همکاری ها بویژه در زمینه های زیارتی و گردشگری دارند.

آقاي نصيراحمد سر وزير استان شرقي سريلانكا در صدر هيئتي از مسئولان اين استان با حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت ديدار و درباره راههاي توسعه روابط دو كشور بويژه در حوزه هاي فرهنگي- زيارتي و گردشگري گفتگو كرد.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز شركت داشت نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت با اشاره به مذاكرات خود با مسئولان سريلانكا در چندين سفر به اين كشور تاكيد كرد : توسعه همكاري ها ميان تهران و كلمبو چشم انداز سودمندي را در روابط آينده دوكشور ترسيم خواهد كرد.
در اين ديدار سر وزير استان شرقي سريلانكا خواستار برگزاري نمايشگاههاي فرهنگي و استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در حوزه حج شد و نماينده ولي فقيه گفت: ايران ازظرفيت هاي خوبي در اين حوزه برخوردار است و آمادگي دارد تجربيات خود را به سريلانكا منتقل كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه زيبايي هاي مناطق ديدني سريلانكا مي تواند گردشگران ايراني را نيزجذب كند، افزود: با توسعه گردشگري ميان دو كشور مردم سريلانكا هم مي توانند با سفر به ايران از خدماتي كه در حوزه هاي درمان و سلامت به اتباع ديگر كشورها ارائه مي شود، بهره ببرند.
در اين ملاقات دو طرف با اشاره به سفر آينده رئيس جمهور سريلانكا به ايران، ابراز اميدواري كردند اين ديدار به توسعه هرچه بيشتر همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف منجر شود.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: ايران در ساخت پالايشگاه، نيروگاه، كارخانجات سيمان، ماشين سازي و ديگر حوزه ها پيشرفت هاي خوبي داشته كه مي تواند در اختيار سريلانكا قرار دهد.
وي افزود : سريلانكا مي تواند از بسياري از كالاهاي توليد ايران استفاده كند و اين امكان نيز وجود دارد كه پيشرفت هاي ايران در برخي حوزه ها نظير صنايع و داروسازي در سريلانكا پياده شود.
بر پايه اين گزارش سر وزير استان شرقي سريلانكا نيزبه علاقمندي مسئولان كشورش براي توسعه روابط با تهران اشاره كرد و فرصت هاي سرمايه گذاري در سريلانكا در بخش هاي كشاورزي، خانه سازي ، ساخت پالايشگاه و گردشگري را يادآور شد.
آقاي نصير احمد با تاكيد براينكه تبادل اطلاعات و تعاملات بين دو كشور و دوملت بايد توسعه يابد، افزد: ما ديكتاتوري آمريكا و وضع تحريم هاي ظالمانه عليه ايران را محكوم مي كنيم و اميدواريم اين تحريم ها رفع شود و روابط تهران و كلمبو بيش از پيش گسترش يابد.
در اين ديدار دو طرف همچنين ارتباط بين اسلام و بوديسم را ايده اي خوب و موثر توصيف كردند و نماينده ولي فقيه اظهار داشت: ما سريلانكا را كشوري يكپارچه مي بينيم كه در آن اقوام و مذاهب مختلف از جمله بودائي ها، هندوها و مسلمانان در كنارهم زندگي مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه افراط گرايي و تروريسم امروز براي جهان خطر محسوب مي شود تصريح كرد: در روزهاي اخير تروريست ها در كشورهاي اروپايي از جمله آلمان و فرانسه به عمليات تروريستي دست زده اند و خاورميانه و برخي كشورها را به آشوب كشيده اند و اين هراس وجود دارد كه تروريسم به كشورهاي ديگر هم سرايت كند لذا ما و شما بايد كمك كنيم و اجازه ندهيم اين پديده شوم رشد پيدا كند.
سر وزير استان شرقي سريلانكا نيز تاكيد كرد: ما تلاش داريم كه تروريست ها وارد سريلانكا نشوند و ميان مذاهب و اقوام مختلف روابط هرچه بهترشود.




نظرات کاربران